اندرسون، ل. (1381). افزایش کارایی معلم. ترجمه علی رئوف و منیژه رضایی. تهران: انتشارات آییژ.
حاجی میر رحیمی، د.، و مقدس فریمانی، ش. (1395). بررسی روشهای اصلاح دورههای آموزش ضمن خدمت کوتاهمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از دیدگاه کارشناسان ستادی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد12، شماره 2، صص 131-215.
حجازی، ی.، و رستمی ، ف. (1388). بررسی مؤلفههای تأثیرگذار بر توسعه حرفهای اعضای هیأت علمی کشاورزی: مطالعه موردی دانشکدههای کشاورزی دانشگاه تهران. مجله تحقیقات اقتصاد در توسعه کشاورزی ایران، دوره 41، شماره 3، صص 358- 347.
رجبی، س.، و پاپ زن ، ع. (1391). بررسی صلاحیتها و مهارتهای مورد نیاز آموزشگران هنرستانهای کشاورزی با بهرهگیری از روش دلفی: مطالعه موردی در استان کرمانشاه. مجله پژوهش در برنامهریزی درسی، دوره 2، شماره 8، صص 158-146.
شاهپسند، م.، و حجازی، س.ی. (1386). بررسی و تعیین سطح توسعه حرفهای مربیان مراکز و مجتمعهای آموزش وزارت جهاد کشاورزی. فصلنامه پژوهش و سازندگی در زراعت و باغبانی، شماره ۷۴، صص 184-172.
صالحی، ا.، و رضوانفر، ا. (1389). رابطهی بین قابلیتهای آموزشی و رضایت شغلی اعضای هیأت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران. مجله پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره12، دوره2، صص 11-2.
مرادی، ح.، بیژنی، م.، برادران، م.، شعبانعلی فمی، ح.، و آجیلی، ع. (1391). نقش مؤلفههای اطلاعاتی- ارتباطی توسعه حرفهای در توسعه کارآفرینی سازمانی: مورد مطالعه مدیریت ترویج کشاورزی استان کرمانشاه. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد 8، شماره1، صص 113-101.
نامدار ، ر.، پزشکی راد، غ.، و چیذری، م. (1389). صلاحیتهای حرفهای مورد نیاز کارشناسان ارزشیابی وزارت جهاد کشاورزی. فصلنامهپژوهشمدیریتآموزشکشاورزی، شماره 12، صص 31-22.
Avalos, B. (2011). Teacher professional development in teaching and teacher education over ten years. Teaching and Teacher Education, 27(1), 10-20.
Baker, M., and Villalobes, H. (1997). Perceptions of county faculty of the professional development needs of specialists. Journal of Extension, 35(4). 185
Bjekic, D., and Krneta, R., and Milosevic, D. (2010). Teacher Education from elearner to e-teacher: master curriculum. Journal of Educational Technology, 9, 102-212.
Buczynski, S., and Hansen, C.B. (2010). Impact of professional development on teacher practice: Uncovering connections. Teaching and Teacher Education, 26(3), 599-607.
Cooper A.W., Graham, D.L. (2001). Competencies needed to be successful county agents and county supervisors. Journal of Extension, 39(1), 223.
Creswell, J.W., and Miller, D.L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory in to Practice, 39(3), 124-130.
Genser, B. (2003). Coordinating VATs between EU member states. International Tax and Public Finance journal, 10(6), 735–752.
Guskey, T.R. (2003).What makes professional development effective? Phi Delta Kappan, 84(10), 748-750.
Hong, Eunsoo., Peng, Yong., and Rowell, L.L. (2009). Homework self- regulation: grade, gender, achievement- level differences. Journal of Educational Psychology, 19(2), 269-276.
King, K.P. and Lawler, P.A. (2004). Trends and issues in the professional development of teachers of adults. New Direction for Adult and Continuing Education, 98, Summer, 5-13.
Martin R.A., and Ghimire, N.R. (2011). A professional competency development model: Implications for extension educators. Education Research Journals, 1(2), 14-23.
Merriam, S.B., Caffarella, R.S., and Baumgartner, L.M. (2007). Learning in adulthood: A comprehensive guide. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Richter, D., Kunter, M., Klusmann, U., Lüdtke, O., and Baumert, J. (2011). Professional development across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning opportunities. Teaching and Teacher Education, 27(1), 116-126.
Roberts, D.M. (2007). Preferred methods of professional development in student affairs. NASPA Journal, 44(3), 561-577.
Rogers A. (1996). Participatory training using critical reflection on experience in agricultural extension training. In LV Crowder (Ed.), Training for agriculture and rural development1995-96. Rome: FAO. Pp.86-103.
Schwarz, M.H. and Gibson, J.D. (2010). A needs assessment of aquaculture extension agents, specialists, and program administrators in extension programming. Journal Of Extension, 48(2), 95.
Seevers, B., Graham, D., and Conklin, N. (2007). Education through cooperative extension (2nd Ed), agricultural education curriculum materials service. OH: Ohio: Columbus.
Gustafsson, C. and Fagerberg, I. (2004). Reflection, the way to professional development. Journal Of Clinical Nursing Issues, 13(3), 271-280.