%0 Journal Article %T واکاوی اطلاع‌یابی تحصیلی از طریق اینترنت در بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه %J علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران %I انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران %Z 2008-1758 %A معمار باشی, پیام %A زمانی میاندشتی, ناصر %D 2013 %\ 05/22/2013 %V 9 %N 1 %P 33-49 %! واکاوی اطلاع‌یابی تحصیلی از طریق اینترنت در بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه %K اطلاع‌یابی %K اینترنت %K فناوری اطلاعات %K دانشجویان کشاورزی %R %X در پژوهش حاضر اطلاع‌یابی تحصیلی از طریق اینترنت در بین دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه با بهره‌گیری از پیمایش بررسی گردید. پژوهش حاضر، بر اساس هدف، در زمره تحقیقات کاربردی بوده و جامعه آماری آن تمامی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشکده مذکور بودند (N=958). با توجه به جدول کرجسی و مورگان،‌ تعداد 276 دانشجو با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده‌ها پرسشنامه بودکه روایی آن توسط پانلی از اساتید صاحبنظر و پایایی آن با کمک آزمون رهنماو ضریب کرونباخ آلفا مورد تایید قرار گرفت. دامنه ضریب آلفای کرونباخ متغیرها از 0/73 تا 0/82 بود. یافته‌ها نشان داد که از میان گویه‌های مربوط به اطلاع‌یابی دانشجویان، جستجوی اطلاعات برای انجام تکالیف درسی در رتبه اول و ارتباط و تبادل اطلاعات درسی و تکالیف با اساتید در رتبه آخر قرار گرفت. مهم ترین مشکلات دانشجویان برای استفاده مطلوب از اینترنت، زیرساخت‌های ناکافی و عدم دسترسی راحت به اینترنت بود. همبستگی مثبت و معنی داری بین متغیرهای مهارت‌های اینترنتی، رضایت‌ از وضعیت سایت اینترنتی دانشکده، مهارت‌هایانگلیسی، آشنایی با روش‌های جستجو و اطلاع‌یابی تحصیلی دانشجویان از اینترنت به دست آمد. نتایج همچنین نشان داد که متغیرهای مهارت‌های اینترنتی، رضایت‌ از سایت اینترنتی دانشکده و آشنایی با روش‌های جستجو در مجموع 62 درصد تغییرات اطلاع‌یابی دانشجویان از اینترنت را پیش بینی می‌کنند.  %U http://www.iaeej.ir/article_42507_caf012bc2189ca3ed0985527eb926a00.pdf