%0 Journal Article %T مدل سیاست ‏پژوهی آموزش محیط‌ زیست برای دستیابی به ایمنی غذایی در مزرعه %J علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران %I انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران %Z 2008-1758 %A رضی کردمحله, لادن %A حاتمی, جواد %A شبیری, سید محمد %A نوروزی, امید %D 2019 %\ 03/13/2019 %V 14 %N 2 %P 1-19 %! مدل سیاست ‏پژوهی آموزش محیط‌ زیست برای دستیابی به ایمنی غذایی در مزرعه %K آموزش %K محیط‌ زیست %K ایمنی غذایی %K سیاست ‏پژوهی %K گرندد تئوری %R %X آموزش محیط‌ زیست به کشاورزان، اولین گام در دستیابی به ایمنی غذایی و تولید محصول سالم است و سیاست ‏گذاری آموزشی ساز و کارهای ورود کشاورزان به سیستم کنترل مواد غذایی را تقویت نموده و در تحقق همه‌جانبه و فراگیر ایمنی غذایی مؤثر است و به همین دلیل از روش سیاست‏ پژوهی مدل ماژرزاک استفاده گردید. داده‌ها با مصاحبه نیمه ساختاریافته و روش نمونه‌گیری هدفمند به شیوه گلوله برفی گردآوری شد. مصاحبه با 40 نفر از مدیران دارای حداقل ده سال تجربه سیاست­ گذاری محیط‌ زیست و ایمنی غذایی تا اشباع نظری داده‌ها ادامه یافت. داده‌ها از طریق روش تحقیق گرندد تئوری در نرم‌افزار MAXQDA.v2010 تحلیل گردیدند. بر اساس نتایج، برایسیاست ­گذاری آموزش محیط‌ زیست در کشاورزی، بایستی از مداخله سیاسی مکمل با مقوله‌های رویکرد جامع سیاست‏ گذاری در آموزش محیط‌ زیست و خلق محیط پشتیبان آموزش به‌عنوان زمینه، مشارکت کشاورزان در مدیریت محیط‌ زیست برای تولید ایمن غذا به‌عنوان پدیده، استقرار نظام آموزش‌های ترویجی زیست محورانه و تولید پایدار به‌عنوان شرایط علی، برآورده ساختن نیازهای منابع به‌عنوان استراتژی عملیاتی، مداخله انگیزشی و اعتمادسازی به‌عنوان شرایط واسطه‌ای و تولید محصول سالم در مزرعه به‌عنوان پیامد، استفاده شود. %U http://www.iaeej.ir/article_84952_e45f07ebb0ced19f4d3e1f81a7ace3a4.pdf