ابراهیمپور، م.، و معصومی، س. (1400). مدیریت زنجیره ارزش. گیلان: انتشارات دانشگاه گیلان.
اداره آمار و فناوری اطلاعات. (1400). گزیده آمار پایهای. همدان: انتشارات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان.
بیکزاده، ص.، و چیذری، ا. ح. (1386). بررسی کانال بازاریابی و عوامل مؤثر بر حاشیه بازاریابی سیبزمینی. مجله اقتصاد کشاورزی و توسعه، دوره 15، شماره 57، صص 103-81.
رنجبر، ه.، حقدوست، ع. ا.، صلصالی، م.، خوشدل، ع.، سلیمانی، م. ع.، و بهرامی، ن. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع. نشریه پژوهش علوم سلامت و نظامی، دوره 10، شماره 3، صص 250-238.
سرمد، ز.، بازرگان، ع.، و حجازی، ا. (1401). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
شهرکی، ش.، گرگین، س.، شریفزاده، م. ش.، عبدالله زاده، غ.، کشیری، ح.، و شهرکی، م. (1398). تحلیل زنجیره ارزش کسبوکارهای شیلاتی با رویکرد کارآفرینی، مطالعه تعاونیهای صیادی پره استان گلستان، مجله کارآفرینی در کشاورزی، دوره 6، شماره 4، صص 16-1.
علیزاده، ن.، علیپور، ح.، نیکویی، ع.، حاجی میررحیمی،س. د.، بخشی جهرمی، آ.، و حسنپور، ب. (1397). شناسایی چالشها و الزامات ترویج کشاورزی و آسیبشناسی وضع موجود نظام نوین ترویج کشاورزی ایران. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 14، شماره 2، صص 35-21.
عنابستانی، ع.، و طولابی نژاد، م. (1397). بررسی موانع و چالشهای بازاریابی محصولات کشاورزی بخش مرکزی شهرستان پلدختر با استفاده از تحلیل شبکه فازی. فصلنامه آمایش جغرافیایی فضا، دوره 8، شماره 30، صص 78-59.
فضلی، م.، نعیمی، ا.، و مجردی، غ. (1399). نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در شکلگیری زنجیره ارزش زردآلو در شهرستان ماهنشان. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 16، شماره 1، صص 165-151.
فلاح نژاد مجرد، ن.، و کشیری، ح. (1394). آسیب شناسی بازاریابی محصولات کشاورزی در سطح کلان شهر تهران از دیدگاه تشکلهای کشاورزی. مجموعه مقالات چهارمین همایش سراسری کشاورزی و منابع طبیعی پایدار، تهران، 24 بهمن، صص25-15.
قدیمی، ع.، قهدریجانی، م.، همتی، ه.، عیدی، س.، اعظمی، ا.، و جیحونی، س. (1393). بررسی عوامل مؤثر بر ضایعات سیبزمینی )مطالعه موردی: شهرستان فریدن(. مجله مهندسی زیست سامانه، دوره 3، شماره 1، صص 51-36.
مجردی، غ.، و چرختابیان، ط. (1397). تبیین مفاهیم و ضرورتهای شکلگیری ترویج کشاورزی بازار محور. مجموعه مقالات هفتمین کنگره ملی علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار، همدان، 3 الی 5 شهریور، صص 16-1.
مرادی، خ.، آگهی، ح.، زرافشانی، ک.، و پاپزن، ع. ا. (1394). تحلیل کیفی چالشهای فراروی صنایع تبدیلی انواع میوه در استان کرمانشاه)کاربرد نرمافزار ان ویو). پژوهشهای روستایی، دوره ۶، شماره 3، صص 518-483.
محمدی، ی.، و عواطفی اکمل، ف. (1400). تحلیل موانع اثربخشی دورههای ترویج کشاورزی در استان کرمانشاه، مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 17، ویژهنامه، صص 38-27.
ورمزیاری، ح.، رستمی، ف .، صمدی ، م.، و بنی اسدی.، م. (1395). تحلیل موانع و راهکارهای توسعه عدالت محور صنایع کشاورزی در ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره47، شماره 2، صص 444-425.
Amentae, T., Hamo, T., Gebresenbet, G., and Ljungberg, D. )2017(. Exploring wheat value chain focusing on market performance, post-harvest loss, and supply chain management in Ethiopia: The case of arsi to finfinnee market chain. Journal of Agricultural Science, 9(8),22-42.
Bett, W. (2017). Guidelines and standards for agricultural extension and advisory services. Kenya: Ministry of Agriculture, Livestock and Fisheries.
Chipeta, S., Christoplos, I., and Katz, E. )2008(. Common frame work on market oriented agricultural advisory services. Switzerland: Neuchatel Group.
Daniel, B., Mishili, F., and Lazaro, E.)2018(. Farmer’s participation in Irish potato marketing in Njombe urban and wanging’ombe district. Tanzania: Value Determinants.
Emana, B.,and Nigussie, M. )2011(. Potato value chain analysis and development in Ethiopia. Case of Tigray and SNNP region. Ethiopia: International Potato Center.
FAO. )2007(. Challenges of agribusiness and agro-industry development. By Committee on Agriculture. Available at: .
FAO. )2021(.The potato supply chain Pepsico’s Frito Lay India. By Meeta Punjabi. Available at: .
Ferris, S., Robbins, P., Best, R. Seville, D., Buxton, A., Shriver, J., and Emily, W. (2014). Linking smallholder farmers to markets and the implications for extension and advisory services. MEAS Brief ,4 (10), 13-14.
Gebremedhin, B., Jemaneh, S., Hoekstra, D., and Anandajayasekeram, P. )2012(. A guide to market-oriented extension services with special reference to Ethiopia, improving productivity and market success of Ethiopian farmers project (IPMS), Addis Ababa, Ethiopia: International Livestock Research Institute (ILRI).
Bekele, W. (2017). Potato value chain analaysis: the case of JELDU District, West Shewa zone of Oromia National Regional State, Ethiopia. M.A. Thesis. University of Haramaya.
Haggblade, S., Theriault, V., Staatz, J., Dembele, N., and Diallo, B. (2012). A conceptual framework for promoting inclusive agricultural value chains. Available at: <https://citeseerx.ist.psu.ed>.
Krippendorff, K. (2018). Content analysis: An introduction to its methodology. California: Sage publications.
Kumar, R., B. P., Singh., and Kaswan, Sa. )2012(. Production driven to market driven extension approach, Indian Research Journal of Extension Education, Special Issue (2), 125- 129.
Kumar, S. (2015). Rural marketing of agricultural produce in India: Problems and prospects. Global Journal of Engineering, Science & Social Science Studies, 1(4), 1-13
Porter, M. E. (1985). Competitive advantage: creating and sustaining superior performance. New York: The Free Press.
Rahko, J. )2012(. Potato value chain in Tanzania. M.Sc Thesis, Agricultural Policy University of Helsinki, Department of Economics and Management.
Ravibhushana, M. (2011). Value chain analysis of potato-a study in Karnataka. Ph.D. Dissertation., University of Agricultural Sciences GKVK, Bangalore.
Rehman, S., Selvaraj, M., and Syed Ibrahim, M. )2012(. Indian agricultural marketing- a review. Asian Journal of Agriculture and Rural Development, 2(1), 69-75.
Robinson, L. (2006). Why content analaysis should be used more in library and information studies research. Library Student Journal, 9(2), 1-4.
Sikka, B. K., Ashutosh, S., and Agnihotri, A. K. (2008). Export competitiveness of Indian horti-business industry: a model for capacity building under precision farming. Paper presented at the 9th International Conference on Precision Agriculture, July 20–23th, Denver, Colorado, USA.
Tadesse, B., Bakala, F., and Mariam, L.W.) 2018(. Assessment of postharvest loss along potato value chain: The case of Sheka Zone, southwest Ethiopia. Agriculture & Food Security, 7(1),1-14.
Taiy, R., Onyango, C., Nkurumwa, A., Ngetich, K., Birech, R., and Ooro, P. )2016(. Potato value chain analysis in Mauche Ward of Njoro Sub-County, Kenya. International Journal of Humanities and Social Science, 6(5), 129- 138.
Van Weperen, W. (2011). Market-oriented agricultural advisory services (MOAAS): Guidelines for setting up MOASS. AFAAS, Kampala, Uganda and FARA, Accra, Ghana. Available at: <https://tapipedia.org/content/market-oriented-agricultural-advisory-services-moass-guidelines-setting-moaas-pilots>.
Yohannes, B. (2018). Review of value chain analysis of potato in Ethiopia. International Journal of Advances in Scientific Research and Engineering, 4(4), 8-17. Doi: 10.7324/IJASRE.2018.32660.