توسلی، ب.، پزشکی راد، ع.، و چیذری، م. (1386). اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت بانک کشاورزی در افزایش دانش فنی کارشناسان کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. جلد سوم، شماره دوم، ص 97-4.
پورقاز، ع. ف.، و بلوچ، م. (1385). بررسی تاثیر آموزش ضمن خدمت کارکنان بر توسعه شغلی منابع انسانی (در سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان). مجله علوم انسانی و اجتماعی شمال، 2 (2): ص 108-87 .
حاتمی، ح. (1389). ارزیابی و سنجش اثربخشی آموزشهای ضمن خدمت دفتر مطالعات نیروی انسانی، هیأت علمی و کارکنان واحدهای دانشگاههای منطقه یک دانشگاه آزاد اسلامی کشور. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال اول، شماره 3،پاییز 89 .
حاجی میر رحیمی، س. د. (1385). بررسی مولفههای برنامهریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاهمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، فصلنامه پژوهش و سازندگی، شماره 77، زمستان 1386.
حاجی میررحیمی، س. د.، و زمانی، غ. (1380). تدوین الگویی برای سنجش نیازهای آموزشی-حرفه ای مروجین کشاورزی در استان فارس. مجله علوم کشاورزی ایران، 33 (2): ص 254-241.
خسروی پور، ب.، و سلیمانپور، م. (1390). شناسایی عوامل آموزشی در مجتمع آموزش جهاد کشاورزی شهید کریمی گرگان با تأکید بر توانمندی کارآفرینانه دانشجویان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران. جلد هفتم، شماره اول، ص 99-89.
زارعی متین، ح.، صنعتی، ز.، و محمدیالیاسی، ق. (1386). بررسی رابطه بین آموزش های ضمن خدمت و توانمندسازی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان قم، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی پردیس قم، دانشگاه تهران. نشریه مدیریت «فرهنگ مدیریت» پاییز و زمستان 1386، شماره 16، ص 116- 87 .
شاهپسند، م.، و باقری، ا. (1389). بررسی اثرات آموزشهای علمی کاربردی در توانمندی شغلی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی، مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2-42، شماره 1، ص 14- 129.
شاهپسند، م.، و رجب بیگی، م. (1385). تحلیل دستاوردهای توانمندی شغلی آموزش های ضمن خدمت مدیران وزارت جهاد کشاورزی مجله علوم کشاورزی ایران شماره 2.
طبرسا، غ. و احدیان، م. (1386). مدیریت منابع انسانی؛ قدرتمندی شرکتهای کوچک. مجله تدبیر، شماره 189، ص 14.
عبدالهی، ب.، و نوه ابراهیم، ع. (1385)." توانمندسازی کارکنان کلید طلایی مدیریت منابع انسانی"، تهران، نشر ویرایش.
عیدی، ا.، علی پور، م.، و عبدالهی، ج. (1388) سنجش دورههای آموزشی ، مجله تدبیر . شماره 200، دی ماه 1388.
کریمینژاد، غ. (1378). اهمیت مدرسان و مربیان دورههای علمی کاربردی. تهران: دومین همایش بررسی و تحلیل آموزشهای علمی کاربردی. وزرات علوم و تحقیقات و فناوری. ص 361- 256.
مقنیزاده، م. ح. (1381). آموزشهای علمی-کاربردی (اهداف، نتایج). سمینار ارائه نتایج طرح جامع نیازسنجی نیروی انسانی متخصص و سیاستگذاری توسعه منابع انسانی کشور، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. انتشارات الکترونیکی موسسه پژوهش و برنامه ریزی عالی.
منفرد، ن. (1389). بررسی اثرات و مزایای آموزشهای ضمن خدمت در سازمانهای جهاد کشاورزی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. شماره 9، ص70-63 .
Conklin, N. L, Hook, L. L., Kelbaugh, B. J., Nieto, R. D. (2002). Examining a professional development system: A comprehensive need assessment Approach.
Hashimoto, M. (1994). Employment-Based Training in Japanese Firms. Chicago: Chicagopress.P:133. Available at: htpp: //www .nber .org/chapters/c8779
Milhm, Y. D. (2004). Significant conditions in Employees Empowerment: the case of Jordanian four star hotels. Arab Conference on the fifth annual management Creativity and innovation. Director of the Arab role in innovation and excellence sharm El sheikh- Arab Republic of Egypt. November, 27-29 ( second, Octobr 2004): 335-367.
Syed Waqar, A., Yousaf, M., Haq, N., and Imran, H. A. (2010). Impact of employee empowerment on job satisfaction: an empirical analysis of Pakistani service industy 2010. Available at: htpp://www.mpra .ub .uni-muechen.de/40688.
Wei-Tao, T. (2004). Effects of Training framing, General self-Efficacy and Training Motivation on Trainees Training Effectiveness.Personnel review, 35 (1): 51-65.