آذرنژاد، ک. (1396). تأثیر مؤلفههای صلاحیت حرفهای بر عملکرد شغلی آموزشگران هنرستانهای کشاورزی استانهای شمال غرب کشور. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه زنجان.
اسکندری، آ.، زارع، ا.، و شریفزاده، م. (1394). کیفیت تدریس و نیازهای آموزشی هنرجویان هنرستانهای کشاورزی استان فارس. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، سال 35، صص 105-94.
افجه، س.ع.، دهقانان، ح.، و مفاخری، ف. (1394). تأثیر حمایت سازمانی، توانمندسازی و رفتار شهروندی سازمانی بر عملکرد شغلی. فصلنامه پژوهشهای مدیریت منابع سازمانی، دوره 5، شماره 3، صص 47-23.
بردبار، ب.، و موسوی، ن. (1390). بهکارگیری کارآفرینی در کشاورزی: موانع و راهکارهای پیشرو. مجموعه مقالات اولین کنفرانس ملی کارآفرینی، تعاون، جهاد اقتصادی، اصفهان، 28 و 29 آذر، صص 40-32.
بهادری، م.، و صدیقی، ح. (1393). فراتحلیل ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺄﺛﻴﺮﮔﺬار ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺷﻐﻠﻲ و ﺣﺮﻓﻪای ﻋﺎﻣﻠﻴﻦ ﺗﺮوﻳﺞ ﻛﺸﺎورزی. مجموعه مقالات ﭘﻨﺠﻤﻴﻦ ﻛﻨﮕﺮه ﻋﻠﻮم ﺗﺮوﻳﺞ و آﻣﻮزش ﻛﺸﺎورزی و ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌﻲ اﻳﺮان و اوﻟﻴﻦ ﻛﻨﻔﺮاﻧﺲ ﺑﻴﻦاﻟﻤﻠﻠﻲ ﺧﺪﻣﺎت ﻣﺸﺎورهای روﺳﺘﺎﻳﻲ در آﺳﻴﺎ و اﻗﻴﺎﻧﻮﺳﻴﻪ: ﺗﺴﻬﻴﻞ اﻃﻼﻋﺎت و ﻧﻮآوریﻫﺎ ﺑﺮای ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی ﻛﺸﺎورزان ﺧﺎﻧﻮادﮔﻲ، زﻧﺠﺎن، 11 الی 13 ﺷﻬﺮﻳﻮر، صص 9-1.
پهلوانشریف، س.، و مهدویان، و. (1394). مدلسازی معادلات ساختاری با AMOS (چاپ اول). تهران: انتشارات بیشه.
حجازی، ی.، و ایروانی، م. (1381). رابطه میان ویژگیهای شخصیتی و عملکرد شغلی. مجله روانشناسی و علوم تربیتی، دوره 32، شماره 2، صص 189-171.
درخشانفر، ت.، و آرینمهر، ا. (1393). بررسی رابطه صلاحیتهای حرفهای معلمان و عملکرد شغلی آنها در مدارس ابتدایی شهر ری. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت و مهندسی صنایع، تهران، 2 اسفند، صص 15-1.
دهقانان، ح.، و مفاخری، ف. (1394). تأثیر توانمندسازی روانشناختی بر عملکرد شغلی با میانجیگری رفتار شهروندی سازمانی. مجموعه مقالات اولین همایش سراسری مباحث کلیدی در علوم مدیریت و حسابداری، گرگان، 24 اردیبهشت، صص 11-1.
ربیعی مندجین، م.، و قلیزاده نرگسی، س. (1396). بررسی تأثیر توانمندسازی از طریق سطح انگیزه بر عملکرد شغلی ذیحسابها (مطالعه موردی: وزارت امور اقتصادی و دارایی). فصلنامه مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دوره 3، شماره 2، صص 70-59.
رستمی، ر.، محمدی، ع.، نظری، م.، ویسمرادی، ا.، و بحرینی، س.ص. (1394). بررسی تأثیر کیفیت زندگی کاری بر عملکرد شغلی با میانجیگری توانمندسازی روانشناختی شهروندان. فصلنامه مدیریت شهری، شماره 41، صص 322-309.
رضائی، ر.، امین فنک، د.، و بادسار، م. (1395). رابطه یادگیری سازمانی و گرایش کارآفرینانه در سازمانهای دولتی (مورد مطالعه: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی). فصلنامه علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 12، شماره 2، صص 121-107.
رضائی، ر.، منگلی، ن.، و صفا، ل. (1396). اثر میانجی بازاریابی کارآفرینانه در رابطه بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد کسب و کارهای گلخانهای در شهرستان جیرفت. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 13، شماره 1، صص 210-195.
زارع، ا.، احمدوند، م.، نوشادی، ن.، و شریفزاده، م. (1397). واکاوی وضعیت شغلی و تحصیلی دانشآموختگان هنرستان کشاورزی شهید مطهری شیراز: کاربردی از مطالعه پیگیرانه. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 14، شماره 1، صص 228-215.
سلیمینژادیان، ع. (1391). آسیبشناسی ابعاد آموزشی هنرستانهای کشاورزی در استانهای همدان و کردستان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بوعلی سینا.
صفا، ل. (1387). بررسی عوامل تبیینکننده کیفیت آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیأت علمی و دانشجویان رشتههای کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
صفا، ل.، و آذرنژاد، ک. (1396). تأثیر مؤلفههای صلاحیت حرفهای بر عملکرد شغلی آموزشگران هنرستانهای کشاورزی استانهای شمال غرب کشور. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 41، صص 146-130.
عارفخانی، ف.، و نظیف، م.ر. (1397). بررسی رابطه بین توانمندسازی روانشناختی با عملکرد شغلی و اشتیاق شغلی در کارکنان. مجموعه مقالات هفتمین کنفرانس کلی کاربردهای حسابداری و مدیریت در صنایع ایران با رویکرد تدوین و توسعه سنجههای کسب و کار، تهران، 18 شهریور، صص 12-1.
علائی، ع. (1389). آشنایی با هنرستانهای فنی و حرفهای. فصل اول گزارش طرح تحقیقاتی تدوین ضوابط و معیارها و برنامه فیزیکی عمومی هنرستانهای فنی و حرفهای کشور، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور.
علیخانی دادوکلایی، م.، و چرمچیان لنگرودی، م. (1393). عاملهای مؤثر بر رضایت شغلی آموزشگران هنرستانهای کشاورزی مازندران. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 28، صص 82-72.
فتحی، ص.، حسنی، م.، حسینپور، ع.، و قاسمزاده، ا. (1391). بررسی تأثیر توانمندسازی روانشناختی بر بهبود عملکرد شغلی کارکنان در دانشگاه ارومیه. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی، قم، 23 و 24 شهریور، صص 10-1.
فرزانه، م.، پورکریمی، ج.، و عزتی، م. (1394). بررسی رابطه صلاحیتهای حرفهای با توانمندسازی روانشناختی دبیران دوره متوسطه شهرستان شیران. فصلنامه پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دوره 2، شماره 8، صص 88-69.
موحدی، ر.، سلیمینژادیان، ع.، سعدی، ح.، و یعقوبی فرانی، ا. (1392). آسیبشناسی ابعاد آموزشی هنرستانهای کشاورزی در استانهای همدان و کردستان. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 4، شماره 4، صص 66-45.
مؤذن، ز.، موحد محمدی، ح.، رضوانفر، ا.، و میرترابی، م. (1390). بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد شغلی آموزشگران هنرستانهای کشاورزی استان تهران. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 1، شماره 5، صص 134-115.
مؤذن، ز.، موحدمحمدی، ح.، رضوانفر، ا.، و پورآتشی، م. (1392). بررسی عملکرد شغلی مدیران هنرستانهای کشاورزی استان تهران از دیدگاه آموزشگران. فصلنامه تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی، دوره 44، شماره 2، صص 220-211.
نصیری ولیک بنی، ف.، قلتاش، ع.، و سرچهانی، ز. (1394). رابطه توانمندسازی کارکنان با عملکرد شغلی و بهرهوری نیروی انسانی سازمان آموزش و پرورش استان فارس. فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمانها، دوره 4، شماره 2، صص 90-63.
نویدی، ا. (1389). ارزشیابی دورههای کاردانی آموزش فنی و حرفهای در وزارت آموزش و پرورش. مجله رشد آموزش، دوره 6، شماره 2، صص 61-56.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: Worth Publishers.
Bartlett, J.E., Kotrlik, J.W., and Higgins, C. (2001). Organizational research: Determining appropriate sample size in survey research. Information Technology, Learning and Performance Journal, 19(1), 43-50.
Dewettink, K., and Van Ameijde, M. (2011). Linking leadership empowerment behavior to employee attitudes and behavioural intentions. Personal Review, 40(3), 284-305.
Fock, H., Chiang, F., Au, K., and Hui, M. (2011). The moderating effect of collectivistic crientation in psychological empowerment and job satisfaction relationship. International Journal of Hospitality Management, 30(2), 319-328.
Hair, J., Black, W.C., Babin, B.J., and Anderson, R.E. (2010). Multivariate data analysis. New Jersey: Pearson Publisher.
Hameed, A., and Waheed, A. (2015). Impact of psychological empowerment on employees’ performance. Pakistan Journal of Humanities and Social Sciences, 3(1), 1-15.
Hancer, M., and Kim, P.B. (2005). An examination of dimensions of psychological empowerment scale for service employees. Psychological Reports, 97, 667-672.
Huang, J. (2017).The relationship between employee psychological empowerment and proactive behavior: Self-efficacy as mediator. Social Behavior and Personality, 45(7), 1157-1166.
Javed, M., Balouch, R., and Hassan, F. (2014). Determinants of job satisfaction and its impact on employee performance and turnover intentions. Journal of Learning &Development, 4(2), 120-140.
Kappagoda, U.S. (2018). Self-efficacy, task performance and contextual performance: A Sri Lankan experience. Journal of Human Resource and Sustainability Studies, 6, 161-170.
Kebriaei, A., Rakhshaninejad, M., Afshari, Z., and Mohseni, M. (2013). Psychological empowerment in hospital administrative staff predicts their organizational commitment. International Journal of Hospital Research, 2(4), 171-176.
Konig, J., and Lauermann, F. (2016). Teachers professional competence and wellbeing: Understanding the Links between general pedagogical knowledge, self-efficacy and burnout. Learning and Instruction, 45, 9-19.
Li, M., Pérez-Día, P.A., Mao, Y., and Petrides, K.V. (2018). A multilevel model of teachers’ job performance: Understanding the effects of trait emotional intelligence, job satisfaction, and organizational trust. Frontiers in Psychology, 9, 1-13.
Li, Y., Wei, F., Ren, S., and Di, Y. (2015). Locus of control, psychological empowerment and intrinsic motivation relation to performance. Journal of Managerial Psychology, 30(4), 1-24.
Liden, R.C., Wayne, S.J., and Sparrowe, R.T. (2000). An examination of the mediating role of psychological empowerment on the relations between the Job, interpersonal relationships, and work outcomes. Journal of Applied Psychology, 85(3), 407-416.
Llorente-Alonso, M., and Topa, G. (2018). Prevention of occupational strain: Can psychological empowerment and organizational commitment decrease dissatisfaction and intention to quit? Journal of Clinical Medicine, 7, 450-461.
Logan, K. (2014). Exploring the construct validity of principal ratings as a measure of teacher performance using meta-analysis. Ph.D. Dissertation, University of Minnesota.
Minono, C.G. (2017). Workplace spirituality, work ethics, and organizational justice as related to job prformance among state university educators. Journal of Teaching and Education, 7(1), 407-418.
Mohamad, M., and Jais, J. (2016). Emotional intelligence and job performance: A study among Malaysian teachers. Procedia Economics and Finance, 35, 674-682.
Nzulwa, J. (2014). Motivational factors affecting high school teachers, professional conduct and work performance: A case of public high schools in Nairobi City. International Journal of Humanities and Social Service, 4(3), 60-66.
Oluwakemi, A., and Olanrewaju, A. (2014). Counterproductive behaviour and job performance among secondary school teachers: School climate as a mediator. Journal of Education and Practice, 15(8), 198-204.
Pule, K.G. (2015). The factors affecting educators’ job performance and job satisfication in selected Rekopantswe AO secondary schools. MSc Thesis, North-West University, South Africa.
Sigler, T., and Pearson, C. (2002). Creating an empowering culture: Examining the relationship between organizational culture and perception of empowerment. Journal of quarterly management, 5(1), 27-52.
Spreitzer, G.M. (1995). Psychological empowerment in the workplace: Dimensions, measurement, and validation. Academy of Management Journal, 38, 1442-1465.
Sun, X. (2016). Psychological empowerment on job performance -Mediating effect of job satisfaction. Psychology, 7, 584-590.
Tetik, N. (2016). The effects of psychological empowerment on job satisfaction and job performance of tourist guides. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 6(2), 221-239.
Wetten, D., and Cameron, K. (1998). Developing Management Skills. New Jersey: Pearson Publisher.
Zhu, J., Yao, J., and Zhang, L. (2019). Linking empowering leadership to innovative behavior in professional learning communities: the role of psychological empowerment and team psychological safety. Asia Pacifc Education Review, 6, 1-15.