اکبری، م. (1397). اعتبارسنجی و سنجش کیفیت در پژوهشهای کمی، کیفی و آمیخته.فصلنامه علمی- پژوهشی روششناسی علوم انسانی، سال 24، شماره 94، صص 45-23.
ایمان، م.، زنجری، ن.، و اسکندریپور، ا. (1389). کندوکاو سیستم معانی ذهنی مصرفکنندگان موسیقی. فصلنامه تحقیقات فرهنگی، سال 3، شماره 4، صص 112-85.
ایمان، م.، و نوشادی، م.ر. (1390). تحلیل محتوای کیفی. نشریه عیار پژوهش در علوم انسانی، سال 3، شماره 2، صص 44-15.
براتی، م.، معینی، ب.، سماواتی، ا.، و صالحی، ا. (1391). ارزیابی سطح مهارتهای ارتباطی دانشجویان: مهارتهای کلامی، شنود و بازخورد. دوماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره 10، شماره 2، صص. 154-145.
حیدری،غ.،فرج پهلو،ع.، عصاره، ف.، و گرایی،ا. (1392).تأثیر آموزش عالی بر شایستگیها کانونی دانشجویان دوره کارشناسی کتابداری و علم اطلاعات: مورد پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد . فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات، دوره 1، شماره 24، صص50-30.
فتحیواجارگاه،ک .(1392). نیازسنجی آموزشی، الگوها و فنون. تهران: نشر آییژ.
قراملکی، ا. ف. (1396). اخلاق حرفهای. چاپ دهم. تهران: مجنون.
علیآبادی، و.، عطایی، پ.، موحدی، ر.، و خیاطی، م. (1396). واکاوی الزامات و چالشهای توسعه خوداشتغالی دانشآموختگان کشاورزی. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، جلد 4، شماره 3، صص 38-25.
غلامیرضا، پ.، زرافشانی،ک.، و میرکزاده، ع.ا. (1391). تحلیل مؤلفههای اثربخشی دورههای کارآموزی دانشجویان رشته ترویج و آموزش کشاورزی در دانشگاههای غرب کشور. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی،جلد 8، شماره 1، صص. 51-35.
مددی، د.، امامی، م. ح. (1386). تسهیلگری ابزاری برای توانمندسازی منابع انسانی. تهران: مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران.
منفرد، ن. (1395). نیازسنجی آموزشهای علمی کاربردی بخش کشاورزی در استان بوشهر، مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد 12، شماره 2، صص. 106-89.
Allio, R.J. (2005). Leadership development: teaching versus learning.Management Decision, 43, )7/8(,1071-1077.
Badea, A., Prostean, G., Hutanu, A., and Popa, S. (2014). Competency training in collaborative supply chain using KSA model.Journal of Social and Behavioral Sciences, 191(15), 500-505.
Bowden, A.O. (1926). A study of the personality of student leaders in colleges in the United States.The Journal of Abnormal and Social Psychology, 21(2), 149-160.
Brown, L.M. (2001). Leading leadership development in universities: A personal story.Journal of Management Inquiry.[Online].Available at: <http://integrativeleadership.ca/resources/articles/article_2.pdf>.
Council for the Advancement of Standards in Higher Education (CAS), (2006).CAS professional standards for higher education (6th ed.). Washington, DC: Council for the Advancement of Standards in Higher Education.
Crawford, P., Lang, S., Fink, W., Dalton, R., and Fielitz, L. (2011). Comparative analysis of soft skills:What is important for new graduates? Washington, DC: Association of Public and Land-grantUniversities.
Hamdhaidari, S., Agahi, H.,and Papzan, A. (2008).Higher education during the Islamic government of Iran (1979-2004).International.Journal of. Education.Development.,28(3), 231-245.
Haste, H. (2009). What is “competence” and how should education incorporate new technology’s tools to generate “competent civic agents”? Curriculum Journal, 20(3), 23-27.
Hosseini, M., Kalantari, Kh.,andEskandari, F.(2008). The role of iranianhigher agriculturaleducation system on entrepreneurial success of its graduates: Some policy implications for entrepreneurship education. Amer-Euras Journal of Agricultural.Environment Science,3(3), 394-402.
Khalil, A.H., Ismail, M., Suandi, T., and Silong, A.D(2008). Extension worker as a leader to farmers: Influence of extension leadership competencies and organizational commitment on extension workers performance in Yemen. The Journal Of International Social Research,1(4), 369-387.
Komives, S.R., Lucas, N., and McMahon, T.R. (2007).Exploring leadership for college students who want to make a difference (2nd ed.). San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc.
Manning, T.T. (2003). Leadership across cultures: Attachment style Influences. Journal ofLeadership & Organizational Studies, 9(3), 20-30.
Moore, L., and Rudd, D.R. (2004).Leadership skills and competencies for extention directors and administrators.Journal of Agricultural Education. 45(3), 22-33.
Moore, L., Oden, S.F., and Moore, K.T. (2013). What a degree in agricultural leadership really means: Exploring students conceptualizations. Journal of Agricultural Education, 54(4), 1-12.
Mcklelland, D. (1973). Testing for competence rather than for intelligence.American Psychologist, 28, 1-14.
Naylor, C.D. (2006). Leadership in academic medicine: reflections from administrative exile.Clinical Medicine, 6 (5), 488-492.
Pagon, M., Banutai, E. andBizjak, U. (2008).Leadership competencies for successful change management.A preliminary study report.[Online]. Available at:
Pernick, R. (2001). Creating a leadership development program: Nine essential tasks.Public Personnel Management, 30(4), 429-444.
Strong, R., Wynn, T., Irby, T.L., and Linder, J.R. (2013). The relationship between students leaders style and self-directed learning level. Journal of Agricultural Education, 54(2), 174-185.
Zamani, Gh.H., Azizi, T. )2006(.Administrators perceptions towards agricultural graduates’ employment. Ir.Agric. Ext. Edu. J., 2 (2), 73-86.