امین امین زاده، ر.، شفیعی، م.، و منتظر القائم، م. (1399). بررسی و مقایسه آموزشهای فنی و حرفهای ایران با سایر کشورهای دنیا. دو فصلنامه صنعت و دانشگاه، دوره 12، شماره 45، 46، صص 16-1. قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: <http://jiu.ir/Article/14663>.
فیضی خزایی، ش. (1392) آسیبشناسی هنرستان و مرکز آموزش جهاد کشاورزی شهرستان سنندج. پایاننامه کارشناسی ارشد. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه رازی، دانشکده کشاورزی.
حجازی، س. ی.، و رضایی، م. (1394). دیدگاه دانشجویان و دانشآموختگان درباره برنامههای درسی رشته های کشاورزی.
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی. سال 94 شماره 33، صص 46-28. DOI:
10.22092/JAEAR.2015.105815
زارع، ا.، احمدوند، م.، نوشادی، ن.، و شریفزاده، م. (1397). واکاوی وضعیت شغلی و تحصیلی دانشآموختگان هنرستان کشاورزی شهید مطهری شیراز: کاربردی از مطالعه پیگیرانه. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 14، شماره1، صص 228-215. قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: <https://www.iaeej.ir/&url=http://www.iaeej.ir/article_68905.html>.
سعدی، ح.، و لطیفی، س. (1390). آسیبشناسی مراکز آموزش کشاورزی استان همدان.
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دوره 2-42، شماره 4 ، صص 679-669. DOI:
10.22059/IJAEDR.2012.28596
سلیمینژادیان، ع. (1391). آسیبشناسی ابعاد آموزشی هنرستانهای کشاورزی در استانهای همدان و کردستان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه بوعلی سینای همدان.
شریفزاده، م.، کاظمی، م. م.، رئیس زاده لنگرودی، س. م.، سعیدی نژاد، م.، محمدی ورقنه، ز.، علینژاد، م. ع.، و فرجی، ز. (1392). آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش. تهران: نشر عابد.
لشگرآرا، ف.، جمعگی، م.، و میردامادی، س. (1393). مقایسهی دیدگاه هنرآموزان و هنرجویان هنرستانهای کشاورزی آموزش و پرورش استان تهران نسبت به ضرورتها و چالشهای بهکارگیری فنآوری اطلاعات و ارتباطات.
پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره 6، شماره 31، صص 45-38. DOI:
10.22092/JAEAR.2015.101381
مرادی، م.، و عمانی. ا. (1397). شناسایی موانع و راهبردهای بهبود نظام آموزشی هنرستانهای کشاورزی استان خوزستان (از دیدگاه هنرجویان و هنرآموزان). پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 4، شماره 44، صص 20-9.
مرکز آمار ایران، (1399). سالنامه آماری کشور. 1397. قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: <http://nnt.sci.org.ir/sites/apps/yearbook/year_book_doc/99-99-04.pdf>
موحدی، ر.، سلیمی نژادیان، ع.، و سعدی، ح. (1392). آسیبشناسی ابعاد آموزشی هنرستانهای کشاورزی استانهای همدان و کردستان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 4، شماره 4، صص 66-45. قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: < <https://journals.marvdasht.iau.ir/article_362.html.
مؤذن، ز.، موحدمحمدی، ح.، رضوانفر، ا.، و پورآتشی، م. (1392). بررسی عملکرد شغلی مدیران هنرستانهای کشاورزی استان تهران از دیدگاه آموزشگران.
تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، دوره 44، شماره 2، صص 220-211. DOI:
10.22059/IJAEDR.2013.36719
میری، ن. (1376). بررسی ویژگیهای برنامه آموزشی نظام جدید آموزش کشاورزی از دیدگاه مدیران و هنرآموزان هنرستانهای کشاورزی. پایان پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
همتی، ف.، پزشکی راد، غ.، و چیذری، م. (1386). بررسـی وضـعیت شـغلی و موفقیـت شـغلی دانشآموختگان مراکز آموزش کشاورزی اسـتان آذربایجـان شـرقی. علـوم تـرویج و آمـوزش کـشاورزی، دوره 3، شماره 1، صص 8-1.قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: <https://sid.ir/paper/109253/fa>.
Bakhtari, A. R., Waris, M. M., Mannan, B., Sanin, C., and Szczerbicki, E. (2020). Assessing Industry 4.0 features using SWOT analysis. In Intelligent Information and Database Systems: 12th Asian Conference, ACIIDS 2020, Phuket, Thailand, March 23–26, 2020, Proceedings 12 (pp. 216-225). Springer Singapore. DOI: 10.1007/978-981-15-3380-8_19
Baudino, C., Giuggioli, N. R., Briano, R., Massaglia, S., and Peano, C. (2017). Integrated methodologies (SWOT, TOWS, LCA) for improving production chains and environmental sustainability of Kiwifruit and Baby Kiwi in Italy.
Sustainability, 9(9), 1621. DOI:
https://doi.org/10.3390/su9091621
Benzaghta, M. A., Elwalda, A., Mousa, M. M., Erkan, I., and Rahman, M. (2021). SWOT analysis applications: An integrative literature review. Journal of Global Business Insights, 6(1), 55-73. DOI: 10.5038/2640-6489.6.1.1148.
Budiyanto, A., and Sholeh, A. N. (2021). Analysis SWOT strategy of the ministry of education and culture's Rumah Belajar.
Jurnal Mandiri: Ilmu Pengetahuan, Seni, Dan Teknologi, 5(1), 31-45. DOI:
https://doi.org/10.33753/mandiri.v5i1.154.
Dutta, P. (2018). Human health risk assessment under uncertain environment and its SWOT analysis.
Open Public Health Journal, 11, 72–92. DOI:
10.2174/1874944501811010072
Idusogie, V. O. (2018). Assessment of instructional technology in teaching agricultural science in public secondary schools in Edo State, Nigeria. African Journal of Interdisciplinary Studies, 11(2), 86-91. DOI: http://dx.doi.org/10.25115/eea.v38i3%20(1).3988
Kalaman, O., Stupnytska, T., Melnyk, Y., and Doicheva, K. (2021). Management of enterprise development strategies formation: Analysis and synthesis methods. Studies of Applied Economics, 38(4), 1-11. DOI: https://doi.org/10.25115/eea.v38i4.3988
Leiber, T., Stensaker, B., and Harvey, L. C. (2018). Bridging theory and practice of impact evaluation of quality management in higher education institutions: A SWOT analysis. European Journal of Higher Education, 8, 351–365. DOI:
https://doi.org/10.1080/21568235.2018.1474782.
Otekunrin, O. A., Oni, L. O., and Otekunrin, O. A. (2017). Challenges, attitudes and academic performance of agricultural science students in Public secondary schools of Ibadan North, Nigeria. Journal of Scientific Research & Reports, 13(1), 1-11. DOI: 10.9734/JSRR/2017/31216.
Vasileva, R., Yankova, I., and Stancheva, S. (2019). Modern skills and convergent environment–swot analysis, trends and challenges in vocational education and training. A bulgarian experience. In EDULEARN19 proceedings 11th international conference on education and new learning technologies: Palma, Spain. 1-3 July, 2019 (pp. 3130-3139). IATED Academy. DOI:
10.21125/edulearn.2019.0847
Wang, H., J. Wu, J., Muhedaner, M., and Maihemuti, S. (2022). College student’s online education evaluation through SWOT analysis during COVID-19.
IEEE Access, 10, 88371-88385. DOI:
10.1109/ACCESS.2022.3198082.