چرمچیان لنگرودی، م.، و ایرانمنش، آ. (1401). تأثیر نیازهای اطلاعاتی و آموزشهای ترویجی در رفتار اطلاعیابی برنجکاران ساری، مازندران. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، جلد 14، شماره 60، صص 87-67. https://doi.org/10.22092/jaear.2022.358169.1888
رنجبر کوچکسرایی، س.، روحانی نسب، م.، نیکجو، پ. و جنتی، ی. (1400). دیدگاه کاربران در مورد آموزش الکترونیک در دوران همهگیری کووید -۱۹ در جهان: مطالعه مروری. تعالی بالینی، جلد 10، شماره 4، صص ۵۱-۴۱. http://ce.mazums.ac.ir/article-1-588-fa.html
عباسی، ف.، حجازی، ا.، و حکیم زاده، ر. (1399). تجربه زیسته معلمان دوره ابتدایی از فرصتها و چالشهای تدریس در شبکه آموزشی دانشآموزان (شاد): یک مطالعه پدیدارشناسی. تدریس پژوهی، جلد 8، شماره 3، صص 24-1. https://dorl.net/dor/20.1001.1.24765686.1399.8.3.1.0
عزیزی، ط. و حسین پور، ا. (1395). عوامل مؤثر روی کیفیت تدریس اعضای هیئتعلمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از دیدگاه دانشجویان و دانشآموختگان.
علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 12، شماره 1، صص 163-179. https://dorl.net/dor/20.1001.1.20081758.1395.12.1.11.2
عزیزی، ف.، محمدی بلبان آباد، ز. و باقری، ح. (1400). جستاری بر تجربههای زیستۀ استادان و دانشجویان در کلاسهای مجازی در دوره کرونا؛ مطالعه موردی دانشگاه کردستان.
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، جلد 14، شماره 3، صص 149-119.
https://doi.org/10.22035/jicr.2022.2819.3192
ملک محمدی، ا؛ شهبازی، ا؛ کرمی، ع؛ سلمانزاده، س؛ یزدانی، س و دوراندیش، آرش. (1400). نقش ترویج و آموزش کشاورزی در ترویج دانش و فناوریهای بوم سازگار برای تولیدهای کشاورزی در کشور. مجله پژوهشهای راهبردی در علوم کشاورزی و منابع طبیعی، جلد 6، شماره 2، صص 185-202.
مقدس فریمانی، ش و محمودی، م. (1400). رهیافت آموزش کشاورزان آینده ایران از نظر متخصصان آموزش کشاورزی کشور. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، جلد 13، شماره 56، صص 164-185. https://dorl.net/dor/20.1001.1.27171205.1400.13.56.9.8
کریمی، م. (1400). تحلیل پدیدارشناسانهی تجارب زیسته اساتید و دانشجویان از آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران. فصلنامه فنآوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی، جلد 11، شماره 4، صص 174-153.
Chaka, C. (2023). Fourth industrial revolution—a review of applications, prospects, and challenges for artificial intelligence, robotics and blockchain in higher education. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 18(2),1-39. DOI: https://doi.org/10.58459/rptel.2023.18002
Ebardo, R., and Suarez, M. T. (2023). Do cognitive, affective and social needs influence mobile learning adoption in emergency remote teaching?. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 18(14), 1-29 https://doi.org/10.58459/rptel.2023.18014
Haas, B., Lavicza, Z., and Kreis, Y. (2023). Parent’s experience in remote learning during COVID-19 with digital and physical mathematical modelling. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 18(13), 1-26. https://doi.org/10.58459/rptel.2023.18013
Hopwood, I. (2023). Peerless? How students’ experience of synchronous online teaching can disrupt the development of relationships to peers, teachers, subject and self. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 18, 007. https://doi.org/10.58459/rptel.2023.18007
Hussain Al-Qahtani, M. (2019). Teachers’ and students’ perceptions of virtual classes and the effectiveness of virtual classes in enhancing communication skills. Arab World English Journal (AWEJ), Special Issue: The Dynamics of EFL in Saudi Arabia. https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.3512530
Islam, M. A., Nur, S., and Talukder, M. S. (2021). E-learning in the time of COVID-19: Lived experiences of three university teachers from two countries.
E-Learning and Digital Media, 18(6), 557-580.
https://doi.org/10.1177/20427530211022924
Almaiah, M. A., Al-Khasawneh, A., and Althunibat, A. (2020). Exploring the critical challenges and factors influencing the E-learning system usage during COVID-19 pandemic. Education and information technologies, 25, 5261-5280. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10219-y
Kim, J. W., Myung, S. J., Yoon, H. B., Moon, S. H., Ryu, H., and Yim, J. J. (2020). How medical education survives and evolves during COVID-19: our experience and future direction. PLoS One, 15(12), e0243958. doi: 10.1371/journal.pone.0243958. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0243958
Li, S., Zhang, C., Liu, Q., and Tong, K. (2022). E-Learning during COVID-19: perspectives and experiences of the faculty and students. BMC Medical Education, 22(1), 1-11. https://doi.org/10.1186/s12909-022-03383-x
Motte-Signoret, E., Labbé, A., Benoist, G., Linglart, A., Gajdos, V., and Lapillonne, A. (2021). Perception of medical education by learners and teachers during the COVID-19 pandemic: a cross-sectional survey of online teaching. Medical education online, 26(1), 1919042. https://doi.org/10.1080/10872981.2021.1919042
Speziale, H. S., Streubert, H. J., and Carpenter, D. R. (2011). Qualitative research in nursing: Advancing the humanistic imperative. USA: Lippincott Williams & Wilkins.
Tan, A. J., Davies, J., Nicolson, R. I., and Karaminis, T. (2023). A technology-enhanced learning intervention for statistics in higher education using bite-sized video-based learning and precision teaching. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 18, 001-001. https://doi.org/10.58459/rptel.2023.18001