حاجی احمدی، ا. (1388). بررسی میزان توان تدریس مدرسین و اعضای هیأت علمی مراکز آموزش جهاد کشاورزی. تهران: طرح تحقیقاتی مؤسسه آموزش عالی علمی- کاربردی جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی.
حاجیمیررحیمی، س. د. (1394). ترویج، آموزش و کارآفرینی کشاورزی. کرج: انتشارات نشر آموزش کشاورزی و بهآفرین.
حاجی میررحیمی، س. د. (1386). بررسی مؤلفههای برنامهریزی آموزشی در نظام آموزش ضمن خدمت کوتاهمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی. مجله پژوهش و سازندگی، شماره 77، صص 71-55.
حاجیمیررحیمی، س. د. (1385). تدوین الگوی بهینه نظام تعیین دورههای آموزش ضمن خدمت کوتاهمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی)، مجله آموزش و سازندگی، شماره 1، صص 76-59.
سادات حسینی، م.، شامی، م.، و خنیفر، ح. (1394). آسیب شناسی آموزش ضمن خدمت بر اساس مدل OEM)مورد مطالعه: نواحی آموزش و پرورش استان قم(. مجله مدیریتفرهنگسازمانی، دوره 13، شماره 4، صص 1221- 1201.
صدرالسادات، س. ع. (1389). مورد پژوهی سازمانی، روشی برای تبیین آموزههای تجربی مدیران وزارت جهاد کشاورزی. چهارمین همایش فرهنگ و مدیریت جهادی، تهران، 25 خرداد ماه.
صفایی موحد، س.، میراحمدی، خ.، و صالحی، م. (1392). بررسی اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی و نقش آن در ارتقای عملکرد حرف های دبیران. مجله رفتار سازمانی در آموزش و پرورش، سال 1، شماره 2، صص 34-23.
کاظمی، م.، و همراهی، م. (1388). آسیبشناسی دورههای آموزش ضمن خدمت بر اساس مدل سیپ، مطالعه موردی: استان فارس.مجله پژوهشهایمدیریت، شماره 4، صص 130-113.
گودرزی، م.، ع. (1392).
مقدمات برنامهریزی آموزشی و درسی. انتشارات الکترونیکی مادسیج، قابل دسترسی در سایت اینترنتی: <
www.madsg.com<.
علوی، س. ش.، و شریعتی، م. (1389). رضایت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران از دورههای آموزش ضمن خدمت الکترونیکی. مجلهایرانیآموزشدرعلومپزشکی، شماره 3 جلد 10، صص 210-200.
محقق معین، م. ح. (1381). آموزش و بهسازی کارکنان دولت در ایران، بررسی موردی: میزان اثر بخشی آموزشهای ضمن خدمت مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) در سال 1378. تهران: طرح تحقیقاتی مؤسسه آموزش عالی علمی-کاربردی جهادکشاورزی، صص 91.
مروتیپور، س.، و میرسپاسی، ن. (1389). اهمیت و ساختار جدید آموزش کارکنان. تهران: درس منابع انسانی پیشرفته دانشکده مدیریت و اقتصاد، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
منفرد، ن.(1389). بررسی اثرات و مزایای آموزشهای ضمن خدمت در سازمانهای جهاد کشاورزی. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 9، صص70-63.
میثمیتبار، م. (1394). بررسی تحلیلی عملکرد آموزش کارکنان در برنامه پنجم و احکام آن در برنامه ششم توسعه. ارائه شده در کمیته تدوین برنامه ششم آموزش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران.
نعیمی، ا.، پزشکیراد، غ. ر.، و نجفلو، پ. (1394). تحلیل اثرات فرهنگ سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی در وزارت جهاد کشاورزی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد 11، شماره 1، صص 87-73.
یعقوبی، ج.، و محمدینژاد، ن. (1388). امکانسنجی استفاده از یادگیری الکترونیکی در آموزشهای ضمن خدمت کارشناسان جهاد کشاورزی. مشهد: سومین کنگره ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران، 11-12 اسفند ماه.
هاشمی، س. ح. و پور امین زاد، س. (1390). چالشهای فراروی توسعه منابع انسانی و راهکاری برای رفع آن. مجله کار و جامعه، شماره 136، صص 21-4.
Agbo, D. A.(2015).Staff training and development programs in Nigerian university libraries: The case of michael okpara university of agriculture, Umudike. International Journal of Multidisciplinary Research and Development, 2(2), 553-557.
Borich, C.D. (1980). A needs assessment model for conducting follow up studies. Journal of Teacher Education. (1), 39-42.
Conklin, N.L., Hook, L.L., Kel baugh, B.J., and Nieto, R.D. (2002). Examining a professional development system: A comprehensive need assessment approach. Journal of Extension,40 (5), 1-9.
Farzianpour, F., Rahimi Foroushani, A., Rahmany, K., and Bamdad Mehrabany, K. (2015). Evaluation of in-service training and staff qualifications and education in Kurdistan university of medical sciences. Journal of Service Science and Management, (8), 332-338.
Ghilich Lee, B. (2007). Subtilizing the human sources: assessment, planning and improvement. Productivity of Human Resource Institute Publication, Tehran.
Ghojavand, S., and Saadatmand, Z. (2014). Evaluation of in-service training to increase employee productivity of is Fahan university technology (IUT). Kuwait Chapter of Arabian Journal of Business and Management Review, 4(3),51-58.
Heidarian, J., and Shirzad Kebria, B. (2015). The effect of job training courses on employee productivity (Department of Health in Foundation of Martyrs and Veterans Affairs, Tehran, Iran(. Bhu. J. RNR.3(2),130-136.
Kelsey, T. W. (2001). Exploring the potential of in-service training through distance education. Journal of Extension, 39(2),1-6.
Jason Davis, R., and Jayaratne, K. S. U.(2015). In-service training needs of agriculture teachers for preparing them to be effective in the 21st Century. Journal of Agricultural Education,56(4), 47-58.
Mashkouri, H., and Vedadi, A. (2015). Measure the effectiveness of in-service training courses in Iran Airports Company(I.A.C). GMP Review, 16(3), 392-397.
Mince Moyer, C.C., and T. W. Kelsey (1999). Assessing in- service education: identifying barriers to Success. Journal of Extension, 37(2), 1-7.
Nagendra, A., and Deshpande, M. )2014). Human resource information systems (HRIS) in HR planning and development in mid to large sized organizations. Procedia Social and behavioral Sciences, 133, 61-67.
Ozer, B.(2004). In-service training of teachers in turkey at the beginning of the 2000s. Journal of In Service Education, 30(1),89-100.
Ozcan, D., and Gunduza, N.(2015). Evaluation of in-Service training programs Of associations. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 191, 1028 – 1033.
Rahmani, M. N., Zeinali Pour, H., and Latifi, N. (2014). Needs assessment of In-service Training of Bastak city Elementary School Teachers. Am. J. Life. Sci. Res. 2(1), 108-117.
Rezaei, A., Ranjbar, M., and Amiri, E. (2015).Evaluation of the Effectiveness of in-service training programs and its impact on staff’s organizational productivity in Kangan city. DU Journal, Humanities and Social Sciences, 8 (5), 275-288.
Zulkifli Che Omar, C. M. (2014). The need for in-service training for teachers and It’s effectiveness in school. International Journal for Innovation Education and Research, 2(11), 1-9.