ابراهیمی، ح.، و بیات، ع. (1382). گزارش نهایی طرح مطالعاتی ارزیابی برنامه تلویزیونی روستا- کشاورزی- توسعه پخششده در سال 82-1381 در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس.
احمدوند، م.، و کرمی، ع. (1386). نظام اطلاعات کشاورزی استان همدان: تعیینکنندههای موفقیت. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 3، شماره 1، صص 96- 83.
الهی سعدی، ح. (1384). میزان رضامندی روستاییان از برنامههای تلویزیونی با تأکید بر برنامههای تولیدشده در سازمان جهاد کشاورزی استانها درباره مسائل کشاورزی و توسعه روستایی. فصلنامه پژوهش و سنجش، سال دوازدهم، شماره 44، صص 116-94.
بیژنی، م.، ملک محمدی، ا.، و یزدانی، س. (1387). ارزشیابی اثربخشی و بهرهوری فعالیتهای ترویج کشاورزی در طرح محوری گندم در شهرستانهای شیراز و مرودشت استان فارس. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 4، شماره 2، صص 79-67.
حیاتی، د.، و جاویدی، م. (139۳). واکاوی مدل ارزشیابی اثربخشی برنامههای رادیو و تلویزیون کشاورزی استان فارس: مقایسه وضعیت موجود و مطلوب. مجموعه چکیده مقالات پنجمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران و اولین کنفرانس بینالمللی خدمات مشاورهای روستایی در آسیا و اقیانوسیه، زنجان، ۱۳-۱۱ شهریور. صص 14-1.
خوشنویس، ن. (1389). مروری بر پارهای نظریهها پیرامون رسانهها و چالشهای تأثیرگذار بر مخاطبان. ماهنامه انجمن روابط عمومی ایران، شماره 72، صص 20-12.
سعدی پور، ا. (1388). بررسی و مقایسه مدلهای اثرات رسانهها. فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم، شماره 2، صص 152-121.
سعدی پور، ا.، خوشگویان فرد، ع.، و طالبی دلیر، م. (1390). اثر سنجی در حوزه رسانه با تأکید بر تلویزیون. تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما.
عابدی سروستانی، ا. (1390). چالشها و راهکارهای ارزشیابی اثر بخشی برنامههای اجتماعی. نشریه پژوهش، سال سوم، شماره2، صص 155-139.
- عباسی، م. (1391). شناخت و کاربرد رسانههای آموزشی در آموزش کشاورزی. مجله سبزینه، سال هفتم، شماره 69، صص69-62.
مرکز آمار ایران (1390). نتایج سرشماری کشاورزی سال 1382.قابلدسترسی در آدرس اینترنتی:
http://www.amar.sci.org.ir>.>
مهدی زاده، ش. (1384). تلویزیون، مخاطب و نگرش نو. نشریه جامعهشناسی ایران، شماره 24، صص 211- 185.
Badodiya, S. k., Daipuria, O. P., Shakya, S. K., Garg, S. K., and Nagayach, U. N. (2010). Effectiveness of farm telecast in transfer of agricultural technology, indian research Journal of Extension Education 10 (1), 109-111.
Macnamara, J. R. (2003). Mass media effects: a review of 50 year media effects research. Available at: <http://www.Masscom.com.au/book/papers>.
Neisari, M., and Hejazi, R. (2013). The study of agriculture jihad radio and TV training programs effect on agriculture part exploiter behavior in Guilan province. International Research Journal of Applied and Basic Sciences, 4 (6), 1582-1586.
Prathap, P., and Ponnusamy, K. A. (2006). Effectiveness of four mass media channels on the knowledge gain of rural women. Journal of International Agricultural and Extension Education, 13 (1), 73- 81.
Shahkat Ali, M.Sh., Salleh Hassan, M.d. , Abu Samah, B. and Mohamed Shaffril, H.A. (2010). Decision making in producing agricultural television programs in Malaysia. Paper presented at
International Conference Future Imperatives of Communication and Information for Development and Social Change, Bangkok, December 20-22
th. Available at: <
http://www.jcconference.co.cc>
Varghese, N.P. (2010). Media effect studies in the West and in India: an overview. Available at: <http://shodhganga.inflibnet.ac.in>