اقدامی، ا. (1386). اخلاق زیستی در فرهنگ ایرانیان. فصلنامه علمی- ترویجی کشاورزی پایدار، سال چهارم، شماره 1، صص 45 -35.
بیدهندی، م.، کرباسی زاده، ع.، و شیراوند، م. (1392). بررسی و نقد نظریات اخلاق زیست محیطی با استفاده از قاعده بسیط الحقیقه. فصلنامه علمی – پژوهشی پژوهش نامۀ اخلاق، سال 6، شماره 22، صص 118-101.
پیری، ع. (1391) . حکمت متعالیه و فلسفه اخلاق محیط زیست. مجموعه مقالات همایش اخلاق سهروردی، زنجان، 3 آبان، صص
توحیدی نیا، ا. (1383). اخلاق، اقتصاد و محیط زیست. مجله جستارهای اقتصادی. شماره 2، ص 176-157.
جوادی آملی، ع. (1386). اسلام ومحیط زیست. قم: مرکز نشر اسراء.
جوادی، م. 1387. انسان محوری در اخلاق زیست محیطی با تأکید برنگرش اسلامی. فصلنامه علمی – پژوهشی علوم انسانی مقالات و بررسی ها، شماره 90، ص 66-47.
حسین زکی، ن. (1384). فلسفه اخلاق. مجله فرهنگ جهاد، سال 11، شماره 42-41، صص 129.
حق شناس، م.، و ذاکری، س. م. ح. (1387). جستجوی مفاهیم اخلاق زیست محیطی در آموزه های اسلامی. فصلنامه اخلاق در علوم رفتاری، سال 3، شماره های 1و2، صص 30-23.
دائره المعارف تشیع. (1369). اخلاق. سازمان دائره المعارف تشیع ، تهران: انتشارات مؤسسه تحقیقات و نشر معارف اهل بیت (ع)، جلد دوم.
راغب اصفهانی، ح. م. (1416 ه ق). مفردات الفاظ قرآن. ج1. دمشق: نشردارالقلم.
زمانی، غ. (1391). الگوی هدایتی انسان – رها . جزوه درسی آموزش کشاورزی پیشرفته، رشته ترویج دانشگاه شیراز.
شبستری، م. (1385). گلشن راز. تهران: انتشارات نگاه.
شفیعی سروستانی، ا. (1380). در مسیر تکامل. مجله موعود جوان، شماره16، صص22-20.
طباطبائی، س. م. ح. (1374). ترجمه تفسیر المیزان. ترجمه سید محمدباقر موسوی همدانی، قم: انتشارات دفتر انتشارات اسلامی حوزه علمیه، جلد 17، چاپ پنجم، صص 76-73.
عابدی سروستانی، ا. (1393). اخلاق زیست محیطی مروجان کشاورزی. فصلنامه اخلاق در علوم رفتاری، سال 9. شماره 3، صص 9-1.
فتحعلی، م. (1390) نظریۀ اخلاق زیست محیطی اسلام با تأکید بر آرای استاد مصباح یزدی. مجله معرفت اخلاقی، سال 2، شماره 3، ص 122-97.
فهیمی، ع.، و مشهدی، ع. (1388). ارزش ذاتی و ارزش ابزاری در فلسفه محیط زیست (از رویکردهای فلسفی تا راهبردهای حقوقی). فصلنامه پژوهش های فلسفی کلامی، دانشگاه قم، سال 11، شماره 1، صص 216-195.
کارلز- هامار، د. (بی تا). کتاب راهنما درباره حقوق حیوانات. ترجمه محمد مسعودپور. صص 1- 35.
کاوند، ع. (1388). بررسی مفهوم خلیفه اللهی انسان در آیه خلافت (البقره 30). پژوهشنامه علوم و معارف قرآن کریم، شماره5. صص 103-83.
کلوپ دات کام. (1390). عمران و آبادانی از نظر قرآن کریم را توضیح دهید. قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: <www. cloob.com/timeline/answer-135487-270619>
گنسلر، ه. ج. (1392). درآمدی برفلسفه اخلاق. ترجمه حمیده بحرینی. تهران: نشر آسمان خیال، ص 350.
مرکز جهانی اطلاع رسانی آل البیت. (بی تا) منظور از امانت الهی که برعهده انسان گذاشته شده چیست؟ قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: Quran.al-shia.org/fa/id/26/6/96.htm> >
مصباح یزدی، م. ت. (1388) . اخلاق در قران (مشکات) .قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره).
مطهری ، م. (1387). . فلسفه اخلاق. تهران: انتشارات صدرا.
مظاهری. (1389). تخریب طبیعت. محیط زیست خیانت در امانت الهی است. قابل دسترسی در آدرس اینترنتی < isna.ir/fa/news/8912-12652>
منصوری، خ. (1394). عمران و آبادانی، مأموریت بشری. قابل دسترسی در آدرس اینترنتی <www.samamos.com/?p= 5280>
نصر، س.ح. (1391). دین و نظم طبیعت. ترجمه انشاالله رحمتی، تهران: نشر نی.
Appelgren, B. (2004). Water and ethics – water in agriculture. UNESCO Publication.
Christensen, C. M., Carlile, P., and Sundahl, D. M. (2015). The Process of theory building. Available at: <www.fee. austral.eduar>.
Kenmore, P., Stannard, C., and Thompson, B.P. (2004). The ethics of sustainable agricultural intensification. FAO Ethics Series 3.
May, C. R., Mair, F., Finch, T., MacFarlane, A., Dowrick, C., Treweek, S., and Murray, E. (2009). Development of a theory of implementation and integration: Normalization process theory. Implementation Science, 4(1), 29.
Parsons, G. M., and Johnson, B. B. (2001). Does teaching ethics make a difference? A preliminary study using an outcomes assessment process. NACTA Journal, 45,51-7.
Snelgar, R. S. (2006). Egoistic, altruistic, and biospheric environmental concerns: Measurement and structure. Journal of Environmental Psychology, 2(26), 87-99.