بخشیجهرمی، ا. ( 1376) . کاربرد نظریه اسناد برای شناخت گندمکاران پرتولید و کم تولید. پایاننامه کارشناسی ارشد بخش ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه شیراز.
دارابی، ج. (1373). بررسی مقایسهای سبک اسناد در نمونهای از دانش آموزان روستایی و شهری و ارتباط آن با پیشرفت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد بخش روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز.
رضائیمقدم، ک و رستمی، ش. (1389). سبک اسناد، هسته کنترل و پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز. علوم ترویج و آموزش کشاورزی. 6(2): 115-130.
رضایی مقدم، ک، زمانی، غ. ح و بخشی جهرمی، الف. (1381). کاربرد نظریه اسناد برای شناخت گندمکاران پر تولید و کم تولید. فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، 38: 29-45.
سیف، ع. (1386). روانشناسی پرورشی: روانشناسی یادگیری و آموزش . تهران: انتشارات آگاه.
شیخ الاسلامی، ر. (1377). بررسی رابطه بین سبک اسناد و هسته کنترل با پیشرفت تحصیلی با توجه به متغیرهای هوش، جنسیت و زمینه خانوادگی. پایان نامه کارشناسی ارشد بخش روانشناسی تربیتی دانشگاه شیراز.
Bridges, R. K.( 2001). Using attributional style to predict academic performance: How does it compare to traditional methods? Personality and Individual Differences, 31: 723- 730.
Buehner, M. J. and Plunkett, H. R. (2006). The relation of general and specific locus of control to intertemporal monetary choice. Personality and Individual Differences, 42: 1233-1242.
Chandler, T. A., and Spies, C. J. (1996). Semantic differential comparisons of attributions and dimentions among respondents from seven nations. Psychological Reports, 79: 747-758.
Forsterling, F. (2001). Attribution: An introduction to theories , research and a pplications. Published by: Psychology Press Ltd.
Georgina, C. S. (2004). Causal attributions for succes or fail ure by passing and falling students in college algebra. Florida International university Publications.
Hunt, M. O. (2000). Religian, race/ethnicity, and beliefs about poverty. Social Science Quarterly, 83(3): 810-831.
Nasser, R., and Abouchedid, K. (2006). Locus of control and the attribution for poverty: Comparing Lebanese and South Africa a university students. Available at: http://
www.ask.com.
Pintrich, P. R., and Schunk. D. H. (2002). Motivation in education. Uper Saddle River, New Jersey Columbus, Ohio.
Reyes, M. A. (2002). Academic achievement as a function of attributions of success and failure and socio – cultural variables in mexican-American students. Ph.d dissertation, University of Texas--Pan American.
Sheafer, R. L., Mendenhal, W., and Ott, L. (1996). Elementary Survey Sampling. USA: Wadsworth Publishing Company.
Thompson, T., Davis, H., and Davison, J. (1998). Atrribution and affective responses of impostors to academic success and failure outcomes. Personality and Individual Differences, 25: 381-396.