ابدی، ب. و زمانی، غ. (1388). عوامل تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان کشاورزی: مورد مطالعه دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 5 (2):31-44.
اسماعیلی، م. (1376). بررسی رابطه برخی عوامل مؤثر در موفقیت تحصیلی دانشجویان بورسیه اعزامی به خارج از کشور در دوره دکتری از سال 1370 تا 1375. پایاننامه کارشناسی ارشد، بخش روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.
امینی، ن.، زمانی، ب. ع.، و عابدینی، ی. (1389). سبکهای یادگیری دانشجویان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(2): 141-147.
بلوم، ب. اس. (1355). ارزشیابی تکوینی و ارزشیابی مجموعی از آموختههای دانشآموزان. ترجمه ابراهیم کاظمی، تهران: انتشارات دانشگاه تربیت معلم.
بیگدلی، ا.، و ملکزاده، پ. (1383). بررسی عوامل مؤثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه سمنان. دومین سمینار سراسری بهداشت روان دانشجویان، آبان 1383، صص 42-36.
پورآتشی، م.، موحدمحمدی، ح.، و شعبانعلی فمی،ح. (1388). شناخت سبکهای یادگیری دانشجویان رشته کشاورزی و تأثیر آن بر پیشرفت تحصیلی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 5 (1):37-46.
تارنمای تابناک (1390). سرانهی هزینه هر دانشجو در ایران. موجود در سایت اینترنتی:<www.tabnak.ir/news/> .
حجازی، ی. (1381). نقش ویژگیهای شخصیتی، تبار اجتماعی، و ضوابط گزینش در موفقیت تحصیلی و عملکرد شغلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. پایان نامه دکترا رشته آموزش کشاورزی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه تهران.
حجازی، ی. (1383). نقش عوامل اجتماعی - اقتصادی در موفقیت تحصیلی و عملکرد شغلی دانشجویان کشاورزی دانشگاه تهران. نامه علوم اجتماعی، 23: 27-42.
حجازی، ی.، و امیدی نجف آبادی، م. (1385). عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی دانشجویان کشاورزی. مجله علوم کشاورزی ایران، 1: 19-25.
خزاعی، م.، رضائی، م.، و خزاعی، ص. (1386). بررسی ویژگیهای فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ناموفق در مقایسه با دانشجویان موفق. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، 9 (2): 87-92.
خنک جان، ع. (1383). بررسی سبکهای یادگیری دانشآموزان مراکز تیزهوشان و عادی دختر و پسر با توجه به پیشرفت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شیراز.
رضوی، ع.، و شیری، ا. ع. (1384). بررسی تطبیقی رابطه بین سبکهای تفکر دختران و پسران دبیرستانی با پیشرفت تحصیلی آنان. فصلنامه نوآوریهای آموزشی، 4(12): 86-108.
رهایی، ز. (1384). بررسی نقش آموزش عالی در حل مشکل اشتغال فارغالتحصیلان دانشگاهها دانشگاه کارآفرین نیازهای بازار. تدبیر، 16(159)0
زارع شاهآبادی، ا. (1381). تأثیر فقر اقتصادی و عوامل آموزشی بر افت تحصیلی دانشجویان در دانشگاه یزد. فصلنامه جمعیت، 10 (41): 69-88.
زمانی، غ. (1378).کارآیی آموزش عالی متاثر از اهداف و برنامه تحصیلی دانشجویان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 18: 73-95 .
زمانی، غ.، و امیری اردکانی، م. (1382). موفقیت تحصیلی از دید فرهیختگان کشاورزی. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز، 20(1): 94-109.
سیف، ع. ا. (1379). روانشناسی پرورشی. ویرایش پنجم. تهران: انتشارات آگاه.
شکرالهزاده، ف. (1389). بررسی رابطه جهانی شدن و توانمندسازی زنان ( مطالعه موردی دانشجویان دختر دانشگاه شهید چمران اهواز). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه شهید چمران اهواز.
صالحی، م. و عنایتی، ت. (1388). مقایسه هنجار استراتژیهای مطالعه و یادگیری (LASSI) و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی دانشجویان. فصلنامه اندیشههای تازه در علوم تربیتی، 4(3): 63-81.
عراقی، ا. (1384). بررسی علل و عوامل افت تحصیلی دانشآموزان. روزنامه کیهان، سال شصت و سوم، شماره 18221.
قوام، م.، پورملک، ف.، و ایمانی، و. (1384). تأثیر اشتغال دانشجویان دندانپزشکی بر موفقیت تحصیلی آنان در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران سال (82-1383). مجله دندانپزشکی جامعه اسلامی دندانپزشکان، 17 (1): 104-112.
گنجی، ح. (1374). تفاوتهای فردی، خانوادگی، فرهنگی دانشآموزان در فرایند یادگیری. تهران: انتشارات اداره کل آموزش و پرورش.
مجدفر، م. (1371). تکنولوژی و تکنولوژی آموزشی. تهران: انتشارات انیس.
محمدی دینانی، م.، و فولادی، م. ح. (1380). بررسی وضعیت اشتغال دانشآموختگان رشتههای کشاورزی مطالعه موردی دانشکده کشاورزی فجر دانشگاه شهید باهنر کرمان. اقتصاد کشاورزی و توسعه، سال نهم، 9(34): 327-341.
نجاتی، ر. و برزآبادی فراهانی، د. (1386). ارزیابی روایی سازه و پایایی ابزارهای سنجش سبکهای یادگیری زبان انگلیسی. پژوهش زبانهای خارجی، 42: 105-120.
ولیزاده، ل.، فتحیآذر، ا.، و زمانزاده، و. (1385). سبکهای یادگیری دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. مجلهایرانیآموزشدرعلومپزشکی، 6 (2): 136-139.
هزاوهئی، س. م. م. و فتحی، ی. (1385). مقایسه دو روش آموزش مشاوره و راهنمایی بر آگاهی، نگرش و عملکرد اساتید راهنمای دانشگاه علوم پزشکی. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 1(2): 85-93.
هزاوهئی، س. م. م.، فتحی، ی.، و شمشیری، م. (1384). بررسی برخی علل مشروطی از دید دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان در سال تحصیلی 81-1380. گامهای توسعه در آموزش پزشکی، 3 (1): 33-42.
Astin, F., Closs, S. J., & Hughes, N. (2005). The self-reported learning style preferences of female MacMillan Clinical Nurse Specialists. Nurse Education Today, 26 (6): 475-483.
Felder, R. M., and Brent, R. (2005). Understanding student differences. Journal of Engineering Education, 94(1): 57-72.
Garton, B. L., & Dyer, J. E. (2002). The academic performance and retention of college of agriculture students. Journal of Agricultural Education, 43 (1): 46-56.
Garton, B. L., Dyer, J. E., & King, B. O. (2001). Factors associated with academic performance and retention of college agriculture students, NACTA Journal, 45 (1): 21-27.
Gonzales, R. & N. Blanco. 1991. Parents and children academic values and school achievement. International Journal of Educational Research, 15 (2): 163-169.
Greene, B. B., & Byler, B. L. (2004). Effects of pre-college agricultural background on student performance in college introductory agricultural courses. NACTA Journal, 48 (3): 14-18.
Jeynes, W. (2003). Divorce, Family Structure and Academic Success of Children. Libra publishers, Gale Group Press.
Johanson, D. (1991). Student achievement and factors related to achievement in a stat FFA Agricultural mechanics contest. Journal of Agricultural Education, 12: 23-28.
Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.
Scheaffer, R. L., Mendenhall, W., & Ott, L. (1996). Elementary survey sampling. Pacific Grove (CA): Duxbury press.
Senemoke, N., & Fogelman, K. (2003). Effects of Enhancing Behavior of Student and Use of Feedback Corrective Produces. Sage Press.
Shih, C., & Gamon, J. A. (2002). Relationship among learning strategies, patterns, styles, and achievement in web- based courses. Journal of Agricultural Education, 43(4): 1-11.
Wade, M. A. (2000). Improving student performance and faculty evaluation; A transactional relationship strategy. AAEA, Annual Meeting, American Agricultural Economics Association (Agricultural and Applied Economics Association) series,
July 30-August 2, Tampa, FL.