اسماعیلی، ب. (1385). نیازسنجی آموزش کارکنان با الگوی دلفای. ماهنامه تدبیر،سال 18، شماره 185، صص 45-40.
آقاجانلو، ع.، صادقی، ع،ر.، و تاران، ا. (1387). تأسیس آموزشگاه فنی حرفهای آزاد در بخش کشاورزی و تعیین اولویتهای آموزشی آن با استفاده از نیازسنجی آموزشی بازار اشتغال کشاورزی استان زنجان. همایش ملی توسعه کارآفرینی در آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی، مشهد (موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزی)، 3 و 4 دی ماه.
بینقی، ت.، و سعیدی رضوانی، م. (1380). ارزیابی اثر بخشی برنامههای آموزشی علمی کاربردی در پاسخ به نیاز کارفرمایان. موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی.
حاجی میر رحیمی، س.د.، و زمانی، غ. (1381). تدوین الگویی برای سنجش نیازهای آموزشی- حرفهای مروجین کشاورزی در استان فارس. مجله علوم کشاورزی ایران، جلد32، شماره2، صص254-241.
حجتی، م. (1380). رئوس برنامه پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی.ماهنامه جهاد، شماره 242-243 ، صص 4-8.
خدایار، س. (1386). متدولوژی نوین نیازسنجی آموزشی. نخستین کنفرانس توانمندسازی منابع انسانی، تهران، 28-27 آذرماه.
سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر. (1390). آمار نامه کشاورزی استان بوشهر، معاونت برنامهریزی و امور اقتصادی.
سعیدی رضوانی، م.، و بینقی، ت. (1383). بررسی الگوها و فرآیند اجرای نیازسنجی دورههای آموزشی علمی کاربردی و تبیین علل انحراف از اهداف اولیه. پنجمین همایش آموزش های علمی کاربردی، شیراز، 22-21 اردیبهشتماه.
شهیدی، ش.، چنگیز، ط.، سلمان زاده، ح.، و یوسفی، ع، ر. (1388). مؤلفه های مؤثر در نیازسنجی برنامه های آموزش مدوام ارائه راهنمای کاربردی برای انتخاب و به کارگیری الگوها و فنون نیازسنجی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شماره4، صص 330-321.
ونتیلینگ، تیم ال.(1376). برنامه ریزی برای آموزش اثر بخش: راهنمایی برای تدوین برنامه درسی. ترجمه محمد چیذری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس.