اسلامی، ا.، عباسی، ع.، و بیژنی، م. (1395). سازوکارهای توسعه مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان در نظام آموزش عالی کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 12، شماره 2، صص 196-183.
بدریگرگری، ر.، فتحی آذر، ا.، حسینینسب، د.، و مقدم، م. (1386). بررسی مهارت تفکر انتقادی دانشجو معلمان مراکز تربیت معلم تبریز. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز، سال 2، شماره 7، صص 29-6.
پیرکمالی، م. ع.، مؤمنی مهموئی، ح.، و پاکدامن، م. (1392). بررسی رابطه بین خودکارآمدی معلمان علوم تجربی با انگیزش، نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی. پژوهش در برنامهریزی درسی، شماره 37، صص 135-123.
جعفری، پ.، قورچیان، ن.، بهبودیان، ج.، و شهیدی، ن. (1391). ارائه الگویی ساختاری برای رابطه خودکارآمدی، شایستگیها و تعهد سازمانی اعضای هیأت علمی با کیفیت تدریس آنان. فصلنامه پژوهش وبرنامهریزی در آموزش عالی، جلد 18، شماره 2، صص 82-61.
رهنما، ا.، محمدی م.، و بیجنوند م.ح. (1392). بررسی رابطه تفکر انتقادی با تولید علم در میان اعضای هیأت علمی دانشگاه شاهد. دوفصلنامه علمی – پژوهشی دانشگاه شاهد. دوره 2، شماره 3، صص 288-257.
شاوران، ح. ر.، رجاییپور، س.، کاظمی، ا.، و زمانی، ب. (1391). تعیین روابط چندگانه میان اعتماد، خودکارآمدی فردی و جمعی اعضای هیأت علمی دانشگاهها. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 64، صص 44-19.
شنگرفام، ن.، و رهنمارودپشتی، ن.(1390). رابطه تفکر نقادانه، خودکارآمدی و پنداشت مدرسان از تدریس اثر بخش زبان انگلیسی. مجله زبانشناسی کاربردی، دوره 4، شماره1، صص207-175.
عبدالهی عدلی انصار، و.، فتحی آذر، ا.، و عبدالهی، ن. (1393). ارتباط تفکر انتقادی با خلاقیت، باورهای خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی دانشجو معلمان. فصلنامه علمی – پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی،62 سال 2، شماره 7، صص62-41.
عزیزی خالخیلی، ط.، و حسین پور، ا. (1395). عوامل مؤثر روی کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از دیدگاه دانشجویان و دانشآموختگان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 12، شماره1، صص 179-163.
یوسفی سعیدآبادی، ر.، یزدانپناه نوذری، ع.، و قاسمی، ع. (1388). بررسی تفکر انتقادی اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال تحصیلی 1387-1386. فصلنامه تحقیقات مدیریت آموزشی، دوره 1، شماره 1، صص 112-89.
Armor, D., Conry-Oseguera, P., Cox, M., King, N., McDonnell, L., Pascal, A., Pauly, E., and Zellman, G. (1976). Analysis of the school preferred reading program in selected los angelesminority schools. Santa Monica, CA: The Rand Corporation.
Bandura, A. (1997). Self – efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman.
Blondy, L.C. (2011). Measurement and comparison of nursing faculty members’ critical thinking skills. Western Journal of Nursing Research, 33(2),180-195.
Coon, J.A. (1997).Critical thinking attributes of undergraduate nursing faculty. Ph.D .Dissertation. Western Michigan University, Kalamazoo.
Dehghani, M., Jafari sani, H., Pakmehr, H., and Malekzadeh, A. (2011). Relationship between students' critical thinking and self-efficacy beliefs in ferdowsi university of mashhad, Iran. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2952-2955.
Duron, R. Limbach B., and Waugh W. (2006).Critical thinking framework for any discipline. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 17(2), 160-166.
Facione, P.A. (1990). Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction- the delphi report. Millbrae, CA: The California Academic Press.
Facione, P.A. (2010). Critical thinking: What it is and it counts. Millbarae, CA: The California Academic press.
Forst, P.J. ( 1997 ) Building bridges between critical theory and management education. Journal of management education, 21(3), 361-367.
Fisher, A. (2001). Critical thinking: An introduction. Cambridge: University Press.
Lassing, C.J. (2009). Promoting creativity in education: From policy to practice: An australian perspective. InProceedings the 7th ACM Conference on Creativity and Cognition : Everyday Creativity, The Association for Computing Machinary, University of California, Berkeley, Calif, pp. 229-238. Available at: <
https://eprints.qut.edu.au/28958/>.
Moafian, F., and Ghanizageh, A. (2010). On the relationship between critical thinking and selfEfficacy: A Case of EFL teachers in language Institutes. Journal of Faculty of Letters and Humanities, 5(16&17), 77-96.
Nobahar, N., Moradi, M., and Cheshmeh Sohrabi, M. (2014). A survey about the critical thinking skills of faculty members of hamedan university of medical sciences. International Journal of Basic Sciences & Applied Research, 3(3),148-153.
Ozder, H. (2011). Self-efficacy beliefs of novice teachers and their performance in the classroom. Australian Journal of Teacher Education, 36(5),1-15.
Pajares F. (2002) Gender and perceived self-efficacy in self-regulated learning. Journal Theory in to Practice, 41(2), 116-125.
Sariolghalam, N., and Nouruzi, M.R. (2010). A Survey on the relationship between critical thinking and self-efficacy case study: Mathematic students of payam e noor university in maragheh. Studies in Mathematical Sciences, 1(1),61-66.
Stewart, G., Seifert, T.A., and Rolheises, C. (2015). Anxiety and self - efficacy’s relationship with undergraduate students’ perceptions of the use of metacognitive writing strategies. The Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, 6 (1),1-17.
Tschannen-Moran, M., Woolfolk Hoy, A., and Hoy, W.K. (1998). Teacher efficacy: Its meaning and measure. Review of Educational Research, 68(2),202-248.
Tschannen-Moran, M., and Woolfolk Hoy, A. (2001).Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17,783-805.
Woolfolk H.A. (2000). Changes in teacher efficacy during the early years of teaching, the ohiostate university. Available at:
<https://www.researchgate.net/publication/237218148_Changes_in_Teacher_Efficacy_During_the_Early_Years_of_Teaching>.
Yang, Y.C., Newby, T., and Bill, R. (2008).Facilitating interactions through structured web-based bulletin boards: A quasi-experimental study on promoting learners critical skills.
Computers & Education, 50(4),1572-1585.Available at: <
https://www.learntechlib.org/p/67201/>.
Yüksel, G., and Alci, B. (2012).Self-efficacy and critical thinking dispositions as predictors of success in school practicum .International Online Journal of Educational Sciences, 4(1),81-90.