الیاسی، م.، مقیمیشهری، ب.، و فتاح زاده، م. (۱۳۹۵). بررسی تأثیر استراتژیهای کسب و کار بر عملکرد سازمان مورد مطالعه: بنگاههای کوچک اقتصادی زود بازده و کارآفرین. مجموعه مقالات نخستین کنفرانس بینالمللی پارادیمهای نوین مدیریت هوشمندی تجاری و سازمانی، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، 30 اردیبهشت، صص 2337-2325.
امیرخانی، ا.، طالعی، ر.، فقیه، م.، و فاضلیکبریا، ح. (1391). تحلیل و رتبهبندی عوامل مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیک در شرکتهای کوچک و متوسط صنایع غذایی و آشامیدنی. فصلنامه مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، شماره 2، صص 146-123.
امیری، ع.، جعفری، م.، و حسینی ابوعلی، م. (1395). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش تجارت الکترونیکی در بخش کشاورزی. مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 14، شماره 2، صص 565-541.
باباپور، ا.، سعیدنیا، ح.، و علیپور، ز. (1396). ارائه الگوی کسب و کار تجارت الکترونیک در بازارهای صنعتی با تأکید بر نقش زنجیره ارزش. مجله مدیریت بازاریابی، دوره 12، شماره 35، صص 61-51.
بهمنی، و.، و بهمنی، ف. (1395). بررسی بهکارگیری تجارت الکترونیکی بین بنگاهی در شرکتهای کوچک و متوسط. کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت، روانشناسی، دانشگاه علمی کاربردی استانداری قم، 25 تیر، صص 173-163.
تقوایی، م.، ازقندی، م.، و معمارینیا، ا. (1392). بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش و بهکارگیری تجارت الکترونیک B2B در بین شرکتهای صادر کننده ایرانی در صنعت. فصلنامه علوم انسانی، شماره 6، صص 49 -41.
حسینینیا، غ.، مقدس فریمانی، ش.، و رحیمی، ف. (1395). تبیین مؤلفههای کسب و کار کشاورزی شهری: مورد مطالعه بام سبز شهری. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، شماره 1، صص 101-85.
حورعلی، م.، منتظری، ع.، فتحیان، م.، و حورعلی، م. (1390). ارائه الگوی مفهومی برای پذیرش موفق تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط کشور. نشریه علمی پژوهشی مدیریت فردا، سال 10، شماره 26، صص 128-105.
خداداد حسینی، ح.، عزیزی، ش.، و میر حسینی، ح. (1396). کسب و کار و تجارت الکترونیکی: رویکردی مدیریتی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت) پژوهشکده تحقیق و توسعه علوم انسانی.
رشادی، ف.، و رشادی، م. (1391). انتخاب مدل کسب و کار الکترونیکی با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی. هفتمین سمپوزیوم بینالمللی پیشرفتهای علوم و تکنولوژی، بندرعباس،17 اسفند، صص 572-563.
رضوانی، ح.، و روحانی، ا. (1392). رابطه مدل کسب و کار و راهبرد محصول در کسب و کارهای الکترونیکی کوچک و متوسط ایران. نشریه اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 7 ، شماره 5، صص 75-23.
رنجبرکی، ع.، و اسکندریان، غ. (1393)، عوامل مؤثر بر توسعه کاربرد تجارت الکترونیک در شرکتهای نساجی و تولید پوشاک استان اصفهان. مجله مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 6، شماره3، صص 418-395.
شریفزاده، م.، و عبدالله زاده، غ. (1396). ارزیابی تطبیقی پایداری کسب و کارهای کارآفرینانه کشاورزی و نظامهای متعارف تولید کشاورزی در استان گلستان. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، شماره 2، صص 20-1.
عزیزی، ش.، و قربانی، ح. (۱۳۸۵). اهداف راهبردی در تجارت الکترونیکی. ماهنامه تدبیر، شماره ۱۷۵ صص 37-18.
علیزاده، ر.، حسینینیا، غ.، و تقی پوریان، م. (1398). گرایش کارآفرینانه کسب و کارهای خانگی مبتنی بر محصولات کشاورزی در بروز رفتارهای شبکه محور در استانهای منتخب. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، شماره 2، صص 29-17.
نیکبین، ح.، بدیعزاده، ع.، داوری، ع.، و حسینینیا، غ. (1397). ارائه مدل کسب و کار مؤثر در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی با روش شبکه خزانه. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، شماره 2، صص 159-137.
Bocken, N. M., and Geradts, T. H. (2020). Barriers and drivers to sustainable business model innovation: Organization design and dynamic capabilities.
Long Range Planning, 53(4), 101950.
https://doi.org/10.1016/j.lrp.2019.101950.
Collins, B. R. (1996). Beyond cruising: Reviewing. Library Journal, 121(3), 122-24.
Eisenhardt, K. M., and Martin, J. A. (2000). Dynamic capabilities: what are they?. Strategic Management Journal, 21(10‐11), 1105-1121.
Eriksson, H. E., and Penker, M. (2000). Business modeling with UML. New York: OMG PRESS ROOM, 1-12. Available at: <http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.587.7655&rep=rep1&type=pdf>.
Foss, N. J., and Saebi, T. (2017). Fifteen years of research on business model innovation: How far have we come, and where should we go?. Journal of Management, 43(1), 200-227.
Ganguly, R., Jain, R., Sharma, K. R., and Shekhar, S. (2020). Mini grids and enterprise development: A study of aspirational change and business outcomes among rural enterprise owners in India. Energy for Sustainable Development, 56, 119-127.
Haaker, T., Bouwman, H., and Faber, E. (2004). Customer and network value of mobile services: Balancing requirements and strategic interests. ICIS 2004 Proceedings, 1. Available at: <https://aisel.aisnet.org/icis1/2004>.
Hong, W., and Zhu, K. (2006). Migrating to internet-based e-commerce: Factors affecting e-commerce adoption and migration at the firm level. Information & Management, 43(2), 204-221.
Ihlstrom, C., Magnusson, M., Scupola, A., and Tuunainen, V. K. (2003). SME barriers to electronic commerce adoption: nothing changes-everything is new. In Managing IT in government, business & communities pp. 147-163). IGI Global.
Khosrow-Pour, M. (2005). Advanced Topics in Electronic Commerc. Oakland University, USA: IDEA group publishing.
Kline, R. B. (2015). Principles and practice of structural equation modeling. New York: Guilford publications.
Lambert, S. (2008). A conceptual framework for business model research. 21st BLED e-conference e-collaboration on overcoming boundaries through multi-channel interaction. June, Bled, Slovenia, 277-289.
Magretta, J. (2002). Why business models matter. Harvard Business Review, 80(5), 56-92.
Nikolaeva, R. (2006), "E‐commerce adoption in the retail sector: empirical insights",
International Journal of Retail & Distribution Management, 34)4/5(, 369-387. Available at: <
https://doi.org/10.1108/09590550610660288>.
Osterwalder, A. (2004). The business model ontology a proposition in a design science approach (Doctoral dissertation, Université de Lausanne, Faculté des hautes études commerciales).
Rodgers, J. A., Yen, D. C., and Chou, D. C. (2002). "Developing e‐business; a strategic approach". Information Management & Computer Security, 10(4), pp.184–192. Available at: <https://doi.org/10.1108/09685220210436985>.
Sabri, E. H., and Beamon, B. M. (2000). A multi-objective approach to simultaneous strategic and operational planning in supply chain design. Omega, 28(5), 581-598.
Scott-Kemmis, D. (2012). Responding to Change and Pursuing Growth: Exploring the Potential of Business Model Innovation in Australia, Australian Business Foundation.
Wirtz, B. W., Pistoia, A., Ullrich, S., and Göttel, V. (2016). Business models: Origin, development and future research perspectives. Long range planning, 49(1), 36-54.
Zhao, J., Wang, S., and Huang, W. V. (2008). A study of B2B e-market in China: E-commerce process perspective. Information & Management, 45(4), 242-248.
Zott, C., and Amit, R. (2010). Business model design: an activity system perspective. Long range planning, 43(2-3), 216-226.