اسکندری، ف.، حسینی، س. م.، و کلانتری، خ. (1385). عوامل مؤثر بر عملکرد کارآفرینانه دانش آموختگان آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی ایران. اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 53، صص 134-107.
بخشی جهرمی، الف.، و شهیدی زندی، ک. (1388). بررسی انگیزه تحصیل دانشجویان کشاورزی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی کرمان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 5، شماره 2، صص 100-89.
بدری، الف.، لیاقتدار، م.، عابدی، م.، و جعفری، الف. (1385). بررسی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه اصفهان. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، سال 12، شماره 2، صص 90-73.
جهانگیری، ع. (1383).نقش آموزشهای علمی کاربردی در توسعه کارآفرینی. مجموعه مقالات سومین کنگرۀ ملی آموزشهای عالی علمی کاربردی. آذر ماه 83، تهران.
حسینی، س. م.، فرجاله حسینی، ج.، و سلیمانپور، م. ر. (1388). عوامل تأثیرگذار بر کارآفرینی دانشجویان دانشکدههای کشاورزی استان تهران. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 5، شماره 2، صص 111-101.
حسینی، س. م.، و عزیزی، ب. (1386). بررسی عوامل مؤثر در توسعه روحیه و مهارتهایکارآفرینی در میان دانشجویان سال آخر دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران. فصلنامه علوم کشاورزی ایران، جلد 2، شماره 38، صص 251-241.
خسرویپور، ب.، ایروانی، ه.، حسینی، س. م.، و موحد محمدی، س. ح. (1388). تحلیل عوامل مؤثر بر تقویت کارآفرینی در دانشجویان از دیدگاه دانش آموختگان مراکز آموزش عالی علمی کاربردی کشاورزی. مجله تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، شماره 4، صص 45-35.
رستمی، ف.، گراوندی، ش.، و زرافشانی، ک. (1390). پدیدار شناسی تجربیات دانشجویان در تأسیس کسب و کار: مورد مطالعه دانشجویان پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی کرمانشاه. فصلنامه توسعه کارآفرینی، شماره 14،صص 106-87.
رضاییزاده، م.، انصاری، م.، عارفی، م.، و مورفی، الف. (1391). تعیین محدوده و ترتیب ارایه برنامه درسی برای ارتقای قابلیتهای دانشجویان با استفاده از روش مدلیابی ساختاری تفسیری. فصلنامه توسعه کارآفرینی، شماره 15، 184-165.
شهبازی، الف.، و علی بیگی، الف. (1385). صلاحیتهای مورد نیاز دانش آموختگان کشاورزی برای ورود به بازار کار. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 8، شماره 2، صص 117-105.
صادقیه، الف.، و ابرقویی، ن. (1387). قابلیت کارآفرینی دانشجویان علمی کاربردی مرکز آموزش کشاورزی یزد. فصلنامه آموزش و سازندگی، شماره 6، صص 51-39.
طالبی، ک.، و زارع یکتا، م. ر. (1387). آموزشهای کارآفرینی دانشگاهی و نقش آن در ایجاد و توسعه شرکتهای کوچک و متوسط دانش بنیان. توسعه کارآفرینی، شماره 1، صص 131-111.
علوی، الف. (1382). کارآفرینی و رسالت دانشگاه. فصلنامه رهیافت، جلد 13، شماره 29، صص 34-27.
علی بیگی، الف. ح.، اطهری، ز.، و بارانی، ش. (1387). تحلیل روحیه کارآفرینی دانشجویان علمی کاربردی کشاورزی: مطالعه موردی استان کرمانشاه. مجموعه مقالات همایش ملی توسعه کارآفرینی در آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی، مشهد، ایران.
علیمرادنی، م.، قهرمانی، م.، و ابولقاسمی، م. (1387). بررسی رابطۀ میان ساختار سازمانی و کارآفرینی سازمانی: مورد مطالعه دانشگاه شهید بهشتی. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال دوم، شماره 3، صص 144-131.
قوامی، ه. (1381). مطالعه مقایسه اشتغالزایی با اشتغال دستمزدی. مجله تحقیقات اقتصاد، شماره 63، صص172-151.
کردنائیج، الف.، احمدی، پ.، قربانی، ز.، و نیاکان لاهیجی، ن. (1391). بررسی ویژگیهای دانشگاه کارآفرین در دانشگاه تربیت مدرس. فصلنامه توسعه کارآفرینی، دوره 5، شماره 3، صص 64-47.
کردنائیج، الف.، مقیمی، س. م.، قناتی، س.، و یزدانی، ح. ر. (1389). بررسی رابطه بین عناصر ساختار سازمانی و فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه تهران. فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 1، شماره 3، صص 134-119.
کریمی جشنی، ح. (1387). نظرات دانشجویان در افزایش شناخت و کسب مهارت در درس کارآفرینی: مطالعه موردی مرکز آموزش جهاد کشاورزی فارس. مجموعه مقالات همایش ملی توسعۀ کارآفرینی در آموزشهای علمی کاربردی کشاورزی، مشهد.
کریمینژاد، غ. (1384). برنامههای مؤسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد کشاورزی.ماهنامه پیام جهاد کشاورزی، شماره 40، صص 29-24.
موحدی، ر.، و چرختابیان، ط. (1392). تحلیل زمینههای خود اشتغالی و اشتغالزایی دروس تخصصی رشته ترویج و آموزش کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 9، شماره 2، صص 158-144.
Askun, B., and Yıldırım, N. (2011). Insights on entrepreneurship education inpublic universities in Turkey: Creating entrepreneurs or not? Journal ofSocial and Behavioral Sciences, 24 (1), 663- 676.
Anderson, A. R., and Jack, S. L. (2001). Enterprise and Learning. Aberdeen. University of Aberdeen.
Annie, M. N. W., and Hamali, J. (2006). Higher education and employment in Malaysia. International Journal of Business and Society, 7 (1), 102-121.
Azizi, B., FarajollahHosseini,. J., Hosseini, S. M., and Mirdamadi, M. (2010). Factors influencing the development of entrepreneurial education in Iran’s applied-scientific educational centers for agriculture. American Journal of Agricultural and Biological Sciences, 5 (1), 77-83.
Blenker, P., Dreisler, P., and Kjeldsen, J. (2008). A framework fordeveloping entrepreneurship education in a university context. Journal ofEntrepreneurship and small Business, 5 (1), 45- 63.
Chambers, R. (2002). Human capital for entrepreneurship in higher education. London: Edgar.
Clark, B. (1998). Creating entrepreneurial universities: Organizationalpathways of transformation.Oxford:UK.
Cheung, C. (2008). Entrepreneurship education in Hong Kong’s secondarycurriculum: Possibilities and limitations. Journal of Education andTraining, 50 (6), 500- 515.
Decter, M., Bennett, D., and Leseure, M. (2007). University to business technology transfer UK and USA comparisons. Technovation, 27, 145–55.
Gibb, A. A. (2002). In pursuit of a new entrepreneurship paradigm for learning: Creative destruction, new values, new ways of doing things and new combinations of knowledge. International Journal of Management Reviews, 4 (3), 233- 269.
Howard, S. (2004). Developing entrepreneurial potential in youth: The effects of entrepreneurial education and venture creation. University of South Florida Report, 3-17.
Lashgarara, F., Azizian, E., and Mehdizadeh, H. (2011). Factors influencing the effectiveness of entrepreneurship courses on agricultural graduates at the Ilam province in Iran. African Journal of Agricultural Research, 6 (14), 3428-31.
Leitch, C. M., and Harrison, R.T. (2001). Education and development. In: Anderson, A. R. and Jack, S.L. (Eds.), Enterprise and Learning. Aberdeen. University of Aberdeen.
Lordkipanidze, M., Brezet, H., and Backman, M. (2005). The entrepreneurshipfactor in sustainable tourism development.Journal of Cleaner Production, 13 (8),787-798.
McVie, G. (2001). Ed. (Anderson and Jack) Scotlands Good for Enterprise from Primary to PLC. Center for Enterprise Education.
Minniti, M. (2005). Entrepreneurship and network externalities. Journal of Economic Behavior & Organization, 57 (1), 1-27.
Movahedi, R. (2009). Competencies needed by agricultural extension and education undergraduates for employment in Iranian Labor Market. Berlin: Dissertation. De verlag.
Onstenk, J. (2003). Entrepreneurship and vocational education. EuropeanEducational Research Journal,2 (1), 74-89.
Oosterbeek, H., Van, P. M., and Auke, I. (2010). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurship skills and motivation. European Economic Review, 54, 442‐54.
Rasheed, H. S. (2000). The effects of entrepreneurial training and venture creation on youth entrepreneurial attitudes and academic performance. University of South Florida, FL: College of Business Administration.
Rezaei-zadeh, M., Cleary, B., O’Reilly, J., Abdollahi,A., and Murphy, E. (2011). Identification and classificationof entrepreneurial competencies mapped with human personalities.Proceeding of the 6th European conference on innovation andentrepreneurship, 2, 753-761.
Vestergaard, J. (2007). The entrepreneurial university revisited:Conflicts and the importance of role separation.Social Epistemology,21 (1), 41-54.
Wang, C. K., and Wong, P. K. (2004). Entrepreneurial interest of university students in Singapore. Technovation, 24 (2), 163-172.
Zampetakis, L.A., Kafetsios, K., Bouranta, N., Dewett, T., and Moustakis, V.S. (2009). On the relationship between emotional intelligence and entrepreneurial attitudes and intentions. International Journal of Entrepreneurial Behavior and research, 15(6), 595-61.