اکبری، م.، دیانتی، م.، و کریمی، آ. (1397). تأثیر خودکارآمدی کارآفرینانه بر تشخیص فرصتها: با ملاحظهی نقش اشتیاق کارآفرینانهی شرکتهای دانشبنیان مستقر در پارکهای علم و فناوری شهر تهران. مجله توسعه کارآفرینی، دوره 11، شماره 1، صص 80-61.
الوانی، س. ر.، طالبیکوهستانی، م. ر.، محمودزاده، س. م.، و عطایی، م. (1397). شناسایی ابعاد هوشیاری کارآفرینانه بر مبنای رویکرد پردازش اطلاعات انسانی (مورد مطالعه: کارآفرینان استان تهران و البرز). مجله توسعه کارآفرینی، دوره 11، شماره 2، صص 240-221.
امیدبیگی، ر. (1387). گیاهان دارویی، سرزمینهای کم بهره، اشتغالزایی. هفتمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، تهران، 4 تیر، صص 3-1.
حسینی، س. ا. (1398). مقایسه سود اقتصادی کشت گیاهان دارویی با محصولات زراعی در استان خراسان رضوی. نشریه علمی ترویجی فناوری گیاهان دارویی ایران، دوره 2، شماره 1. صص 13-1.
سرخمرد، س. و.، و جلالی، ع. (1397). نقش سرمایه اجتماعی در شناسایی و کشف فرصتهای کارآفرینی در سازمانها. دومین کنفرانس ملی مطالعات نوین مدیریت در ایران، کرج، 29 دی، صص 17-1.
قلیپور، ر.، آقاجانی، ح.، کرامتی کریمی، م. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در حوزهی فناوری اطلاعات. فصلنامه توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 3، صص 158-123.
کشفیبناب، ع. ر. (1389). مزیت نسبی اقتصادی کشت و تجارت گیاهان دارویی در ایران و ارزش آن در بازارهای جهانی. مجله بررسیهای بازارگانی، دوره 8، شماره 44 صص 78-67.
کلاگر، پ.، و آقایی، م. (1393). بررسی نقش کارآفرینی کشاورزی در توسعه روستایی. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، جلد 1، شماره 1، صص 83-61.
کلانتری، خ. (1395). پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی. تهران: فرهنگ صبا.
مرادیلاکه، م.، سعیدی، م.، و ناصربخت، م. (1387). آگاهی عطاران شهر تهران از ویژگیهای گیاهان دارویی. فصلنامه پایش، شماره 4، صص 328-321.
مرکز آمار ایران. (1397). دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری. چکیدهی نتایج طرح آمارگیری نیروی کار. صص 6.
مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی. (1396). گزارش «مشکل بازاریابی و فرآوری گیاهان دارویی در خراسان شمالی نیاز به درمان دارد». قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: <
http://www.isna.ir/amp//Bojnourd-44182>.
معصومی، ا.، و زمانی، ن. (1394). مدل تشخیص فرصتهای کارآفرینانه در بخش کشاورزی. نشریه کارآفرینی در کشاورزی، جلد 1، شماره 4، صص 18-1.
وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاونت امور اقتصادی. (1399). دفتر آیندهپژوهی، مدلسازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی. قابل دسترسی در آدرس اینترنتی: <
https://databank.mefa.ir/>.
وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی. (1395). معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال، دبیرخانه طرح تکاپو. خلاصه مطالعات و اقدامات طرح توسعه کسبوکار و اشتغال پایدار (تکاپو) استان خراسان شمالی. صص 4.
Alonso, M. A. P., Sanchez, J. C., and Maditinos, D. (2016). Entrepreneurial opportunities perception and intentions within European innovation-driven economies under the shadow of a financial crisis. In Entrepreneurship, Business and Economics-Vol. 1 (pp. 3-13). Springer, Cham.
Ardichvili, A., and Cardozo, R. N. (2000). A model of the entrepreneurial opportunity recognition process. Journal of Enterprising Culture, 8(02), 103-119.
Baron, R. A., and Ward, T. B. (2004). Expanding entrepreneurial cognition's toolbox: Potential contributions from the field of cognitive science. Entrepreneurship Theory and Practice, 28(6), 553-573.
Constantine, M. G., Erickson, C. D., Banks, R. W., and Timberlake, T. L. (1998). Challenges to the career development of urban racial and ethnic minority youth: Implications for vocational intervention. Journal of Multicultural Counseling and Development, 26(2), 83-95.
De Noble, A. F., Jung, D., and Ehrlich, S. B. (1999). Entrepreneurial self-efficacy: The development of a measure and its relationship to entrepreneurial action. Frontiers of Entrepreneurship Research, 1999(1), 73-87.
Deshpande, R. S., Neelakanta, N. T., and Hegde, N. (2006). Cultivation of medicinal crops and aromatic crops as a means of diversification in agriculture. Agricultural Development and Rural Transformation Unit, Institute for Social and Economic Change, 115, 1-113.
Ekanem, I. (2015). Entrepreneurial learning: Gender differences. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 21(4), 557-577.
Faggio, G., and Silva, O. (2014). Self-employment and entrepreneurship in urban and rural labour markets. Journal of Urban Economics, 84, 67-85.
Forbes, D. P. (2005). The effects of strategic decision making on entrepreneurial self–efficacy. Entrepreneurship Theory and Practice, 29(5), 599-626.
Hill, S. A., and Birkinshaw, J. M. (2010). Idea sets: Conceptualizing and measuring a new unit of analysis in entrepreneurship research. Organizational Research Methods, 13(1), 85-113.
Kirzner, I. M. (1997). Entrepreneurial discovery and the competitive market process: An Austrian approach. Journal of Economic Literature, 35(1), 60-85.
Langkamp Bolton, D., and Lane, M. D. (2012). Individual entrepreneurial orientation: Development of a measurement instrument. Education+ Training, 54(2/3), 219-233.
Lassalle, P., and McElwee, G. (2016). Polish entrepreneurs in Glasgow and entrepreneurial opportunity structure. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 22(2), 260-281.
Lim, W. L., and Xavier, S. R. (2015). Opportunity recognition framework: Exploring the technology entrepreneurs. American Journal of Economics, 5(2), 105-111.
Lumpkin, G. T., and Lichtenstein, B. B. (2005). The role of organizational learning in the opportunity–recognition process. Entrepreneurship Theory and Practice, 29(4), 451-472.
Ozgen, E., and Baron, R. A. (2007). Social sources of information in opportunity recognition: Effects of mentors, industry networks, and professional forums. Journal of Business Venturing, 22(2), 174-192.
Scott, J. T., and Scott, T. J. (2016). The entrepreneur's idea and outside finance: Theory and evidence about entrepreneurial roles. European Economic Review, 86, 118-130.
Shane, S. A. (2003). A general theory of entrepreneurship: The individual-opportunity nexus. NorthamptonMassachusetts: Edward Elgar Publishing.
Shane, S., and Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of research. Academy of Management Review, 25(1), 217-226.
Tuan, L. T. (2015). Entrepreneurial orientation and competitive intelligence: Cultural intelligence as a moderator. Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 17(2), 212-228.
Venkatraman, S. (1997). The distinctive domain of entrepreneurship research. Advances in Entrepreneurship, Firm Emergence and Growth, 3(1), 119-138.
Wang, Y. L., Ellinger, A. D., and Wu, Y. C. J. (2013). Entrepreneurial opportunity recognition: An empirical study of R & D personnel. Management Decision, 51(2), 248-266.