آسیمه، م.، سلسلهگر، ا.، و شریفزاده م. (1398). نقش دورههای آموزش مجازی ضمن خدمت در توانمندسازی شغلی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس.
مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 12، شماره 3، صص 34-25.
حاجیمیررحیمی، س. د.، مخبر دزفولی، ع.، و علیپور، ح. (1396). عاملهای مؤثر بر بهبود دورههای آموزش تخصصی کشاورزی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی.
مجله پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، دوره 9، شماره 41، صص 129-110.
10.22092/JAEAR.2017.110215.1378Doi:
حاجیمیررحیمی، س. د.، و مقدس فریمانی، ش. (1395). بررسی روشهای اصلاح دورههای آموزش ضمن خدمت کوتاهمدت کارکنان وزارت جهاد کشاورزی از دیدگاه کارشناسان ستادی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 12، شماره 2، صص 231-215.
حسینی، س. م.، و شریفزاده، ا. (1393) توسعه دانشبنیان کشاورزی: مدیریت دانش، فنآوری و نوآوری در کشاورزی. تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.
رستمی، ه.، نصراصفهانی، ا.ر.، و نیستانی، م.ر. (1396). ارزیابی دانش و مهارت اکتسابی کارکنان و توانمندی آموزشگران دورههای آموزش ضمن خدمت سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی.
مجله پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، دوره 10، شماره 1، صص 40-31.
زارعی متین، ح.، محمدی الیاسی، ق.، و صنعتی، ز. (1386). بررسی رابطه بین آموزشهای ضمن خدمت و توانمندسازی کارکنان (در سازمان جهاد کشاورزی استان قم). مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 5، شماره 16، صص 116-88.
سادات حسینی، م.، شامی، م.، و خنیفر، ح. (1394). آسیبشناسی آموزش ضمن خدمت بر اساس مدل OEM (مورد مطالعه: نواحی آموزشوپرورش استان قم).
مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 13، شماره 4، صص 1221-1201. Doi:
10.22059/JOMC.2016.55434
سلیمی، س.، پارسا، ع.، و مهرعلیزاده، ی. (1400). بررسی نگرش اعضای هیئتعلمی در خصوص کارکردهای دانشگاه (مطالعه موردی: دانشگاه شهید چمران اهواز). مجله آموزش عالی ایران، دوره 13، شماره 1، صص. 19-1.
شجاع، ک.، کرمی، م.، آهنچیان، م.ر.، و نادی، م. (1396). ارزشیابی اثربخشی برنامههای آموزش ضمن خدمت کارکنان دانشگاه فردوسی مشهد.
مجله آموزش و توسعه منابع انسانی، دوره 4، شماره 12، صص 126-105.
شرفی، م.، و بهار، م. (1395). بررسی تطبیقی تأثیر آموزش ضمن خدمت در رفع نیازهای آموزشی و رضایت شغلی معلمان ایران و آلمان. فصلنامه رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، دوره 7، شماره 1، صص 45-21.
صفری شالی، ر.، و حبیبپور گتایی، ک. (1399). راهنمای جامع کاربرد SPSS در تحقیقات پیمایشی (تحلیل دادههای کمی). تهران: انتشارات لویه.
غلامرضایی، س.، موحدمحمدی، ح.، اسدی، ع.، و حسینی، س. م. (1388) سازوکارهای تقویت کارکرد خدمات برونرسانی آموزشعالی کشاورزی ایران در عرصه ترویج کشاورزی. مجله علوم ترویج آموزش کشاورزی ایران، دوره 5، شماره 2، صص 56-45.
فتحی واجارگاه، ک. (1398). برنامهریزی آموزش ضمن خدمت. چاپ چهاردهم. تهران: انتشارات سمت.
فتحیآذر، ا.، ادیب، ی.، و گلپرور، ف. (1395). پدیدارشناسی عوامل مؤثر و برانگیزاننده در کیفیت دورههای آموزش ضمن خدمت معلمان.
مجله پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دوره 3، شماره 12، صص 56-47.
کاظمی، م.، سهرابینژاد، ن.، و همراهی م. (1384). ارزیابی کیفیت دورههای آموزش ضمن خدمت در صنعت گردشگری استان فارس بر اساس مدل CIPP. مجله مطالعات مدیریت گردشگری، دوره 4، شماره 10، 52-35.
گلدسته، ا.، همایون آریا، ش.، و مقصودی، ب. (1401). مدلبندی ساختاری عوامل مؤثر بر تسهیم دانش بین اعضای هیئتعلمی. مجله مدیریت دانش سازمانی، دوره 5، شماره 3، صص 67-37.
الیاس پوریان، م. ک.، پورسعید، ع.، و اشراقی سامانی، ر. (1393). بررسی تأثیر آموزشهای تخصصی با تأکید بر توانمندی شغلی منابع انسانی (مورد مطالعه در سطح سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام). مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، دوره 10، شماره 1، صص 50-37.
یدالهی دهچشمه، آ.، رجائی پور، س.، و سیادت، س. ع. (1400). تدوین الگوی دانشگاه نسل چهارم برای دانشگاههای ایران. فصلنامه مطالعات میانرشتهای در علوم انسانی، دوره 13، شماره 4، صص 57-31.
Ajzen, I. (2020). The theory of planned behavior: Frequently asked questions. Human Behavior and Emerging Technologies, 2(4), 314-324.
Ashraf Fauzi, M.,
Tan Nya-Ling, C.,
Thurasamy, R.,
Oluwaseyi Ojo, A., and
Shogar, I. (2019), "Muslim academics’ knowledge sharing in Malaysian higher learning institutions",
Journal of Islamic Marketing, 10(2), 378-393.
https://doi.org/10.1108/JIMA-10-2017-0111
Demb, A., and Wade, A. (2012). Reality check: Faculty involvement in outreach & engagement. The Journal of Higher Education, 83(3), 337-366.
Evans, D. (2018). The role of job attitudes on knowledge sharing in cross-functional IT project teams: A qualitative study, Ph.D. Dissertation. School of Business and Technology, Capella University, Minneapolis, Minnesota, United States of America.
Fishbein, M., and Ajzen, I. (2010). Predicting and changing behavior: The reasoned action approach. New York: Psychology Press.
Krejcie, R.V., Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and psychological measurement, 30(3),607-10.
Oyenuga, O. G., Adebiyi, S. O., Mustapha, D. O., and Abimbola, B. O. (2018). Assessment of Knowledge Sharing Determinants in The Nigeria Universities Using Analytic Network Process. Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science, 12(3), 84-102. http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2019.120303
Punniyamoorthy, M., and Asumptha, J. A. (2019). A study on knowledge sharing behavior among academicians in India. Knowledge Management & E-Learning: An International Journal, 11(1), 95-113.
Richards, B. A. (2014). A qualitative analysis of knowledge sharing: A grounded theory study examination of knowledge sharing, Ph.D. Dissertation. The College of Business, Bellevue University, Nebraska. United States of America.