آذین فرد، ا.، جعفری ثانی، ح.، سعیدی رضوانی، م.، و اردیبهشتی، م. (1392). تحلیلی از نتایج ارزشیابی تدریس اساتید دانشگاه بر اساس جنسیت، مرتبه علمی و گروه آموزشی. ارائه شده در هفتمین همایش ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی. دانشگاه تهران، دانشکده کارآفرینی، 18 اردیبهشت، ص 43.
امینی، م.، گنجی، م.، و یزدخواستی، ع. (1391). ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشتههای مهندسی از دیدگاه دانشجویان (مطالعه موردی: دانشگاه کاشان). فصلنامه آموزش مهندسی ایران، سال 14، شماره 55، صص 87-61.
بازرگان، ع. (1390). نقش فرهنگ کیفیت در دستیابی به عملکرد مطلوب گروههای آموزشی دانشگاهی. ارائه شده در پنجمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی، دانشگاه تهران، پردیس دانشکدههای فنی، 7 اردیبهشت، صص 292-286.
حجازی، ی.، و امیدی نجف آبادی، م. (1385). عوامل مؤثر بر موفقیت تحصیلی دانشجویان کشاورزی. مجله علوم کشاورزی ایران، جلد 2-37، شماره 1، صص 25-19.
دادرس، م.، داشی، ع.، و نامی، ک. (1392). ارزیابی درونی و کیفیت فرایند تدریس- یادگیری: مورد از دانشگاه تهران هفتمین همایش ارزیابی کیفیت در نظامهای دانشگاهی. دانشگاه تهران، دانشکده کارآفرینی، تهران، 18 اردیبهشت،ص17.
ذوالفقار، م.، و مهرمحمدی، م. (1383). ارزیابی دانشجویان از کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی رشته های علوم انسانی دانشگاههای شهر تهران. دوماهنامه دانشور رفتار، سال 11، شماره 6، صص 28-17.
زمانی، غ.، عزیزی خالخیلی، ط.، و حیاتی، د. (1387). روند پیشرفت علم ایران در رشتههای کشاورزی و منابع طبیعی: مطالعه علمسنجی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد4، شماره1، صص 47-33.
سرچمی، ر.، و سلمانزاده، ح. (1384). نظر اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مورد تأثیر ارزشیابی دانشجو در بهبود تدریس. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دوره9، شماره1، صص 72-67.
صفا، .، ایروانی، ه.، و شعبانعلیفمی، ح. (1387). تحلیل دیدگاه دانشجویان نسبت به مؤلفههای مؤثر در تبیین کیفیت آموزش کشاورزی (پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران). مجله کشاورزی، دوره 10، شماره 2، صص 90-83.
غفوریان بروجرد نیا، م.، شکورنیا، ع.، و الهام پور، ح. (1382). بازخورد اعلام نتایج ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بهبود کیفیت تدریس آنان از دیدگاه خودشان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، دوره3، شماره2، صص 39-33.
غنجی، م.، حسینی، س. م.، و حجازی، ی. (1391). تحلیل عاملی مؤلفههای مدیریتی تأثیرگذار بر کیفیت آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیأت علمی پردیسهای کشاورزی دانشگاه تهران. پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، سال 5، شماره 2، صص 18-1.
غنجی، م.، خشنودی فر، ز.، و حسینی، س. م. (1392). نقش مؤلفههای مدیریت سازمانی و پژوهشی بر کیفیت تدریس اعضای هیأت علمی کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، شماره 26، صص 103-89.
گلشنی، ف. (1383). افت تحصیلی در آموزش عالی. دایره المعارف آموزش عالی. وزارت علوم تحقیقات و فناوری. تهران: انتشارات بنیاد دانشنامه بزرگ فارسی.
لسانی، م.، و محمدی، و. (1390). بررسی روند کیفیت تدریس اعضاء عیات علمی دانشکده ریاضی و کامپیوتر دانشگاه شهید باهنر کرمان. پنجمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی، دانشگاه تهران، پردیس دانشکدههای فنی. تهران، 7 اردیبهشت، صص 66-55.
لیث صفار، ز.، احمدی، غ.، و سعادتمند، ز. (1389). دیدگاه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خورسگان نسبت به ارزشیابی استاد توسط دانشجو و ارزشیابی دانشجو توسط استاد. برنامهریزی درسی- دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شماره 27، صص 258-247.
مرادی، ل. (1375). آمارهای پایهی علوم و تکنولوژی در ایران و بررسی تطبیقی آن با سایر کشورها. رهیافت، شماره 14، صص 45ـ62.
موحد محمدی، ح.، و شمس، ع. (1387). بررسی کیفیت آموزشی دورههای کارشناسی ارشد دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران از دیدگاه دانشجویان این دورهها. مجله علوم کشاورزی ایران (ویژه اقتصاد و توسعه کشاورزی)،دوره 39، شماره1، صص 213-207.
موحدی، ر.، عسگری، ن.، و چیذری، م. (1390). بررسی عوامل تأثیرگذار بر کیفیت تدریس و عملکرد پژوهشی اعضای هیأت علمی: مورد دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 7، شماره 2، صص 74-63.
شیری، ش. (1387). ارزشیابی اثربخشی فعالیتهای آموزشی ترویجی انجام شده در طرح محوری گندم در استان ایلام در فاصله سالهای 85ـ 1381. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان.
عابدی سروستانی، ا. (1376). ارزشیابی اثربخشی خانههای ترویج جهاد سازندگی استان فارس. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز .
نورشاهی، ن. (1393). عوامل مؤثر بر رشد حرفهای اعضای هیئت علمی و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن. فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره 20، شماره 3، صص 120-95.
Fenn, A. J. (2015). Student evaluation based indicators of teaching excellence from a highly selective liberal arts college. International Review of Economics Education, 18, 11–24.
Luskova, M., and Hudakova, M.( 2013). Approaches to teachers’ performance assessment for enhancing quality of education at universities. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 106, 476-484.
Kuzmanovic, M., Savic, G., Gusavac, B. A., Makajic-Nikolic, D. and Panic, B. (2013). A conjoint-based approach to student evaluations of teaching performance. Expert Systems with Applications, 40 (10), 4083–4089.
Stuffelbeam, D. L. (2001). The meta evaluation imperative America. American Journal of Evaluation, 22(2), 183-209..
Senemoglu, N., and Fogelman, K. (1995). Effects of enhancing behavior of students and use of feedback corrective procedures. Journal of Educational Research, 89 (1), 59-63.
.Wong, K. (2002). A basic introduction to mastery learning. LTS news, 2, 1-5