اجتهادی، م. و بهروزی، م. (1385). تواناییها و قابلیتهای دانشآموختگان در پاسخ به نیاز بازار کار به منظور ارائه چهارچوب ادراکی مناسب. دانش و پژوهش در علوم تربیتی، شماره 10 و 11: 28-1.
امیری اردکانی، م.، و زمانی. غ. ح. (1385). دیدگاه فارغالتحصیلان رشتههای کشاورزی پیرامون برنامههای آموزشی و پرورشی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز. جهاد، 27: 60-34.
امیری اردکانی، م. (1376). تعیینکنندههای موفقیت تحصیلی، شغلی و تعهد سازمانی فارغالتحصیلان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز. پایاننامه کارشناسی ارشد، بخش ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه شیراز.
ایزدی، ص.، صالحیعمران، ا.، قربانی، ع. (1389). ارزیابی وضعیت اشتغال دانشآموختگان دانشگاه جامع علمی- کاربردی. انجمن آموزش عالی ایران، 3(2): 24-1.
بختیار نصرآبادی، ح.، س. رجایی پور.، ق. سلیمی.، ف. طاهر پور. و پرتوی. م. (1388). بررسی رابطه بین ماهیت مشاغل و رضایت شغلی. مدیریت اجرایی. 9(1): 76-58.
پزشکیراد، غ. ر.، محتشم، ح. ر.، فعلی، س. (1386). ارزیابی کیفیت رشته ترویج و آموزش کشاورزی از دیدگاه دانشآموختگان دانشگاه تربیت مدرس. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 3(1): 140-131.
پورکاظمی، م. ح. (1388). وضعیت راهیابی فارغالتحصیلان رشتههای علوم انسانی و اجتماعی دانشگاههای دولتی به بازار کار (ورودی سالهای 1375-1374). پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی. 52: 150-127.
حبیبپور، ک. و صفریشالی، ر. (1388). راهنمای جامع کاربردspss در تحقیقات پیمایشی (تحلیل دادههای کمی). انتشارات سویه، تهران، 862 ص.
حجازی، ی. و مشهدی، م. (1386). تأثیر آموزش عالی کشاورزی بر توسعه عمومی دانشاموختگان. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 3(1): 42-27.
درویش، ح. (1386). بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی کارکنان (رویکردی تحلیلی- پژوهشی). فرهنگ مدیریت، 5(16): 140-117.
دهیوری، س.، فرجالهحسینی، س. ج.، حسینی، م. (1387). بررسی وضعیت اشتغال فارغالتحصیلان تحصیلات تکمیلی رشتههای کشاورزی دانشگاه تهران (پردیس کرج). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 39(1): 131-123.
زمانی، غ. ح. (1380). برآورد نیاز بخش عمومی به نیروی متخصص کشاورزی تا سال 1390. اقتصاد کشاورزی و توسعه، 9(35): 195-177.
زمانی، غ. ح. (1381). معیارهای انتخاب شغل از دیدگاه دانشجویان کشاورزی (مطالعه موردی دانشگاه شیراز). علوم کشاورزی ایران، 33 (1): 81-87.
زمانی، غ. ح. و عزیزی خالخیلی، ط. (1385). تحلیل نظرات مدیران اجرایی نسبت به اشتغال دانشآموختگان کشاورزی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 2(2): 86-73.
ساکتی، پ. (1380). بررسی رابطه ابعاد اشتغال در بخش غیر متشکل (غیردولتی) با ویژگیهای فردی، رشته تحصیلی و فعالیتهای اقتصادی دانشآموختگان شاغل در استانهای جنوبی ایران. گزارش طرح نیازسنجی نیروی انسانی متخصص، موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، تهران.
شاهولی، م.، عربی، ق. و بیژنی، م. (1382). یادگیری دانش سهگانه. اصفهان، انتشارات نصوح.
شعبانعلی فمی، ح.، آقاپور، ش.، و علمبیگی، ا. (1389). شناسایی موانع و مشکلات شکلگیری یادگیری شغل محور در بین دانشجویان رشتههای کشاورزی دانشگاه تهران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 2(2): 229-219.
شفیعی، ف. و شعبانعلیفمی. ح. (1386). بررسی نگرش دانشجویان رشتههای کشاورزی نسبت به اشتغال در بخش کشاورزی (مطالعه موردی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران). نامه انجمن جمعیتشناختی ایران، 192-173.
صبوحی، ف. (1380). بررسی و تحلیل علل بیکاری دانش آموختگان (دیدگاههای مدیران بنگاهها، دانشگاهها و دانش آموختگان). گزارش طرح نیازسنجی نیروی انسانی متخصص، موسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، تهران. قابل دسترس در:irphe.ir/fa/data/Hrdp/maghale/saboohi-m.pdf
عربی، ق. (1377). تبیین دانش سازگاری به منظور شایستگیپروری در دانشجویان مقطع کارشناسی رشتهی ترویج و آموزش کشاورزی. پایاننامه کارشناسی ارشد، بخش ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه شیراز.
کلانتری، خ. (1385). پردازش و تحلیل دادهها در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی. انتشارات جامعهشناسان، تهران، 392ص.
محمدزاده نصرآبادی، م.، غ. ر. پزشکی راد.، چیذری، م. (1385). وضعیت اشتغال، توانمندی شغلی و موفقیت شغلی دانشآموختگان آموزشهای عالی علمی- کاربردی در بخش کشاورزی. پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 39: 97-79.
منفرد، ن.، رجببیگی، م. و یاسمی، م. (1389). عوامل موثر بر موفقیت شغلی دانشآموختگان مرکز آموزش خلیج فارس. پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی، 13: 49-40.
موحدی، ر.، ر، اکبری.، یعقوبیفرانی، ا.، خداوردیان، م. ر. (1389). راهکارهای بهبود وضعیت اشتغال دا نشآموختگان رشته های کشاورزی(مطالعه موردی دانشگاه بوعلی سینا همدان). پژوهشهای ترویج و آموزش کشاورزی، 3(4): 98-85.
میرزایی ملااحمد، ر.، ت، شامخی.، نائلی، م. ع.، زاهدی، ق.، جزیرهای، م. ح. (1385). رابطه آموزش عالی و کارایی و اشتغال دانشآموختگان: دیدگاه استادان، مدیران و دانشآموختگان (بررسی موردی آموزش جنگل). پژوهش و سازندگی در منابع طبیعی، 73: 26-11.
همتی، ف.، پزشکیراد، غ. ر.، و چیذری، م. (1386). بررسی وضعیت شغلی و موفقیت شغلی دانشآموختگان مراکز آموزش کشاورزی استان آذربایجان شرقی. علومترویجوآموزشکشاورزیایران، 3(1): 8-1.
Annie, M. W. and J. Hamali. (2006). Higher education and employment in Malaysia. Journal of Business and Society. 7(1): 102-121.
Lin, J. (2006). Employment and China’s private universities: Key concerns. International Higher education Newsletter, 42(1): 1-28.
Ocholla, D. N. (2001). Curriculum response to a changing national and international environment: theoretical and methodological paradigm on review and revision. Education for information. 19(1): 143-67.
Pattayanunt, S. (2009). Does the concept of apprenticeship still have relevance as a model of skill formation and vocational learning in contemporary society. Journal of Transition Studies Review. 16:529–541.
Patten, M. L. (2002). Proposing Empirical Research. Los Angeles: Pyrczak Publishing.
Shahvali, M. (1997). Knowledge for being, a strategy for higher agricultural education, European Journal of Agricultural Education and Extension, 4(3):193-198.