آمار و اطلاعات فنآوریهای پژوهشی. (1397). تهیه شده توسط دفتر امور فنآوری معاونت پژوهش و فنآوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی، تهران.
آمار دانشجویان علمی-کاربردی مراکز آموزش جهاد کشاورزی. (1395). معاونت آموزشی و دانشجویی مؤسسه آموزش عالی علمی-کابردی جهاد کشاورزی، تهران.
آمار مراکز آموزشی و تحقیقاتی سازمان تات دارای دورههای مقطع دار علمی-کاربردی کشاورزی. (1395). مؤسسه آموزش عالی علمی-کاربردی و مهارتی جهاد کشاورزی، تهران.
افتخاری، ع. ر.، و مهدوی، د.(1385). راهکارهای توسعه گردشگری روستایی با استفاده از مدل SWOT مورد: دهستان لواسان کوچک. فصلنامه برنامهریزی و آمایش فضا، دوره 10، شماره 2، صص 31-1.
اینانلو،پ.، ملک محمدی، ا.، و چیذری، م. (1396). نقش پیش برندهها در افزایش نرخ انتقال یافتههای طرحهای تحقیقات کشاورزی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد 13، شماره 2، صص50-39.
بازرگان، ع.، سرمد، ز. و حجازی، ا. (1388). روشهایتحقیقدرعلومرفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
بحرینی، م. ع.، و شادنام، م.، ر. (1386). تجاریسازیفناورییاچگونگیخلقثروتازتحقیقوتوسعه. تهران: انتشارات بازتاب.
بندریان، ر. (1384). توانا سازهای تجاریسازی در سازمانهای تحقیقاتی. سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، 29 آذر، تهران.
پورعزت، ع. ا.، قلیپور، آ.، و ندیرخانلو، س. (1389).تبیین موانع کارآفرینی دانشگاهی و تجاریسازی دانش در دانشگاه تهران، فصلنامه سیاست علم و فنآوری، شماره 4، صص 75-65.
حاجیحسینی، ح. (1383). مبانی نظری توسعه فناوری از دیدگاه مکاتب. فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، دوره 2، شماره 5، صص 14-5.
حاجیمیررحیمی، س.د. (1394). ترویج، آموزش و کارآفرینی کشاورزی. کرج: انتشارات نشر آموزش کشاورزی و نشر به آفرین.
حاجیمیررحیمی، س.د. (1391). دستاوردهای فنآورانه آموزش کشاورزی؛ موانع و راهکارهای تجاریسازی آنها. نشست تخصصی "تجاریسازی دستاوردهای آموزشی" ، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تهران.
داودی، ه.، شعبانعلی فمی، ح.، و کلانتری، خ. (1390). بررسی موانع توسعه فن آوریهای کشاورزی در پارک علم و فنآوری دانشگاه تهران. فصلنامه سیاست علم و فنآوری، شماره 2، صص10-1.
«دبیرخانه اعضای هیأت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی» (1395). آمار اعضای هیأت علمی سازمان، تهران.
رادفر، ر.، خمسه، ع.، و مدنی، ح. (1388). تجاریسازی تکنولوژی عامل مؤثر در توسعه فنآوری و اقتصاد. رشد فناوری، دوره 5، شماره 20،صص 33-40.
رویکردها و سیاستهای کلان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی. (1393). سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، ابلاغیه 200/15190 مورخ 19/3/1393، تهران.
سبحانی، س.م.،ج.، چیذری، م.، صدیقی، ح.، و علم بیگی، ا. (1397). بررسی تأثیر مؤلفههای مدیریت استعداد بر بالندگی سازمانی در نظام آموزش عالی کشاورزی ایران. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد 14، شماره 1، صص 65-53.
گلیمحمودی، ح. (1392). بررسی عوامل پیش برنده و بازدارنده تجاریسازی یافتههای تحقیقاتی از دیدگاه محققان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند.
زالی، ع.ع. (1395). طرح ایجاد مرکز فنآوری کشاورزی استان البرز. کرج: طرح مقدماتی ارائه شده در کمیته تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان البرز، سازمان جهاد کشاورزی استان البرز.
سلیمانپور، م .ر.، فرجالله حسینی، س.ج.، میردامادی، س.م.، و سرافرازی، ع.م. (1391). شناسایی موانع تجاریسازی فنآوری نانو در بخش کشاورزی. مجموعه مقالات چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران، کرج، 2-1 شهریور، صص 79.
شریفی، م.، شریفزاده، م.ش.، و محمودیسرای، ع. ر. (1393). آسیبشناسی کیفی تجاریسازی تحقیقات از طریق کارآفرینی دانشگاهی در آموزش عالی کشاورزی. دانشنامه کاربردی تجاریسازی فنآوری، مجموعه مقالات منتخب دومین کنفرانس بینالمللی تجاریسازی فنآوری، پارک علم و فنآوری دانشگاه تهران، تهران، 3 اسفند.
شریفی، م.، رضوانفر، ا.، حسینی، س. م.، و موحدمحمدی، س. ح. (1391). شناسایی ضرورتها و ملزومات تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی در بخش کشاورزی. مجموعه مقالات چهارمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ایران، کرج، ص 208.
شعبانعلی فمی، ح. (1391). مصاحبه حضوری. پارک علم و فنآوری پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، کرج.
عباسی، ب.، قلیپور، آ.، دلاور، ع.، و جعفری، پ. (1388). تحقیق کیفی پیرامون تأثیر رویکرد تجاریسازی بر ارزشهای سنتی دانشگاه، فصلنامه سیاست علم و فنآوری، شماره 2، صص 76-63.
غلامی، ز.، آراسته، ح.ر.، نوه ابراهیم، ع.ر.، و زینآبادی، ح. (1397). طراحی الگوی کارکرد پژوهشی دانشگاهها با رویکرد صنعت یاری. فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، دوره8 ، شماره 27، صص 253-231.
کیارسی حیدر، پ. (1390). بررسی عملکرد تجاریسازی فنآوری در کشور طی برنامههای دوم، سوم و چهارم توسعه. دومین کنفرانس مدیریت اجرایی، تهران، 2-1 تیرماه، صص 10-1.
گزارش عملکرد پژوهشی سال1390مرکز آموزش عالی امام خمینی. (1391). سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)،معاونت پژوهشی و کارآفرینی، کرج.
گزارش پروژههای فنآوری ارشد مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره). ( 1396). سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)،معاونت پژوهشی و کارآفرینی، کرج.
ولدان، م.، و رضایی، ا. (1395). آمار طرحهای تحقیقاتی و فن آوریهای تولیدی مؤسسات و مراکز تحقیقاتی و آموزشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی. سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، معاونت پژوهش و فنآوری، دفتر تجاریسازی و انتقال فنآوری، تهران.
ویسی، ه.، رضوانفر، ا.، حجازی، س.ی.، و پیکانی، غ. (1389). واکاوی اثر عوامل سازمانی بر بازار محوری آموزش عالی کشاورزی. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ، جلد 6، شماره 2، صص72 -63.
Al Natsheh, A., Gbadegeshin, S.A., Rimpiläinen, A., Imamovic-Tokalic, I., and Zambrano, A.(2015). Identifying the challenges in commercializing high technology: A case study of quantum key distribution technology. Technology Innovation Management Review, 5(1), 26- 36.
Copley, A., Eckard, C., De Reus, A., and Mehta, K. (2013). Business strategies for agricultural technology commercialization. Proceeding of NCIIA’s 17th Annual Conference, March 22-23, Washington, DC, pp. 1- 17.
D'Este, P., Mahdi, S., Neely, A., and Rentocchini, F. (2012). Inventors and entrepreneurs in academia: What types of skills and experience matter?. Technovation, 32(5), 293-303.
Drysdale, L., and Gurr, D.(1998). The impact of the Victorian schools of the future se lf management reform on the measurement of school performance and the marketing of school. Australian Council of Educational Administration National Conference, September, 26-29, Gold coast.
Fakor, B. (2006). Research project of investigation of solutions of commercialization of research results. Iranian Organization of Research on Scientific and Technology (IROST), Tehran.
Khandal, R.K. (2010). Challenges and opportunities of commercialization of high-tech process. Delhi Technological University (DTU).
Kruss, G., and Visser, M. (2017). Putting university–industry interaction into perspective: A differentiated view from inside South African universities. The Journal of TechnologyTransfer, 42(4), 884-908.
Lin, J. H., and Wang, M.Y. (2015). Complementary assets, appropriability, and patent commercialization: Market sensing capability as a moderator. Asia Pacific Management Review Journal, (4),1-7.
Mahdi, R.(2009). Evaluating science production strategies in technical- engineering discipline, Ph.D. Thesis, Shahid Beheshti University.
Mihaela, S., Adela, M., Adriana-Elena, T., and Monica, F. (2011). An organizational development program in the preschool educational institution. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 15, 998-1002.
Muscio, A., and Vallanti, G. )2014(. Perceived obstacles to university–industry collaboration: Results from a qualitative survey of Italian academic departments. Industry and innovation. 21)5(, 410- 429.
Mijung J., Yi-beck L., and Heesang, L. (2015). Classifying and prioritizing the success and failurefactors of technology commercialization of public R & Din South Korea: using classification tree analysis. J. Technology Transefer, 40, 877-898.
Rasmussen, E., Moen, Q., and Gulbrandsen, M. (2006). Initiatives to promote commercialization of university knowledge. Tec novation, 26, 518-33.
Toole, A.A., and Czarnitzki, D.(2007). Biomedical academic entrepreneurship through the SBIR Program. Journal of Economic Behavior and Organization; (63),16-38.
Weckowska, D, M. (2015). Learning in university technology transfer offices: Transactions-focused and relations-focused approaches to commercialization of academic research. Technovation. 4(42), 62- 74.
Wright, M., Clarysse, B., Mustar, P., and Lockett, A. (2007). Academic entrepreneurship in Europe. Cheltenham and Northampton: Edward Elgar.