آنجفی، ف.، زراعت، ز.، سلطانمحمدی، ز.، قابچیپور، ک.، و کهن، ف. (1388). مهارت تفکر انتقادی دانشجویان فنی ـ مهندسی و علوم انسانی. مجله راهبردهای آموزش، جلد 2، شماره 1، صص 22ـ19.
احمدوند، م.، نوریپور، م.، و شریفزاده، م. (1393). تعیینکنندههای موفقیت تحصیلی: واکاوی مقایسهای دانشجویان کارشناسی کشاورزی دانشگاه یاسوج. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 10، شماره 1، صص 36ـ19.
اسلامی، م. (1382). ارائه الگویی برای طراحی و اجرای برنامه خواندن انتقادی و بررسی اثر آن بر تفکر انتقادی و نوشتن تحلیلی. رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران.
اطهری، ز.، زرافشانی، ک.، میرکزاده، ع.، و سلیمانی، ع. (1390). تحلیل نگرش دانشجویان کشاورزی نسبت به یادگیری گروهی در دانشگاه رازی کرمانشاه. مجله تحقیقات، اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، جلد 42، شماره 2، صص 704ـ693.
اطهری، ز.، شریف، م.، نعمتبخش، م.، و بابامحمدی، ح. (1388). ارزیابی مهارتهای تفکر انتقادی و ارتباط آن با رتبه آزمون سراسری ورود به دانشگاه در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی (ویژهنامه توسعه آموزش)، جلد 9، شماره 1، صص 12ـ5.
امینی، م.، و فضلی نژاد، ن. (1389). بررسی مهارتهای تفکر انتقادی در دانشجویان پزشکی شیراز، مجله پزشکی هرمزگان، جلد 14، شماره 3، صص 218-213.
بابامحمدی، ح.، و خلیلی، ح. (1383). مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی سمنان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، جلد 12، شماره 4، صص 31ـ23.
حیدریدامانی، ر. (1389). بررسی عوامل مؤثر بر تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسیارشد رشته کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس: مقایسه دو گروه از دانشجویان ترم اول و ترم پایانی دوره. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
رامبد، م.، رئیسکریمیان، ف.، و معطری، م. (1392). تفکر انتقادی در آموزش و یادگیری دانشجویان. مجله علوم پزشکی صدرا، جلد 1، شماره 2، صص 128ـ113.
رضایی، ر.، ساعتساز، س.، شریفنیا، ح.، ملوکزاده، س.، و بهشتی، ز. (1392). ارزیابی مهارت تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران. دوفصلنامه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، جلد 2، شماره 1، صص 34ـ29.
رضویانشاد، م.، و سلطانالقرایی، خ. (1389). بررسی ادراک معلمان از تفکر انتقادی. مجله علوم تربیتی، جلد 11، شماره 3، صص 46ـ29.
قاسمی، ف.، مهاجری، ا.، اسکندری، ش.، و آبروشن، ح. (1392). بررسی و مقایسه مهارت تفکر انتقادی فرهنگیان دورههای ابتدایی، راهنمایی، متوسطه و پیشدانشگاهی استان بوشهر و ارائه راهکارهایی جهت ارتقای تفکر انتقادی. فصلنامه علمی ـ پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، جلد 4، شماره 3، صص 215ـ193.
قریب، م.، ربیعیان، م.، صلصالی، م.، حاجیزاده، ا.، صبوری کاشانی، ا.، و خلخالی، ح. (1388). مهارتهای تفکر انتقادی و گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان ترم اول و آخر مدیریت خدمات بهداشتی درمانی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، جلد 9، شماره 2، صص 125ـ135.
کرمی، آ.، و علیآبادی، خ. (1391). نقش خلاقیت در پیشبینی تفکر انتقادی و شادکامی. مجله ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، جلد 2، شماره 2، صص 69ـ49.
ماهروزاده، ط. (1387). ضرورت تفکر انتقادی و نقد و بررسی تحقق آن در مدارس متوسطه شهر تهران از دیدگاه معلمان. پایاننامه کارشناسیارشد، دانشگاه الزهرا.
نوریپور، م.، و هدایتینیا، س. (1392). تحلیل عوامل آموزشی مؤثر بر رضایت شغلی فارغالتحصیلان رشته کشاورزی: مورد دانشگاه یاسوج. مجله علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، جلد 9، شماره 2، صص70ـ55.
وجدانی، ف.، و سجادی، م. (1393). بررسی مقایسهای سه دیدگاه رایج در تفکر انتقادی و دلالتهای تربیتی آنها: دیدگاه ریچارد پل، رابرت انیس و برتراند راسل. فصلنامه پژوهش در برنامهریزی درسی، جلد 15، شماره 2، صص 23ـ12.
Alosaimi, K. H. (2013). The Development of Critical Thinking Skills in the Sciences. Ph.D. dissertation. University of Dundee, Scotland.
Cavus, N., and Uzunboylu, H. (2009). Improving critical thinking skills in mobile learning. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 1(1), 434-438.
Chen, S. L., Liang, T., Lee, M. L., and Liao, I. C. (2011). Effects of concept map teaching on students' critical thinking and approach to learning and studying. The Journal of Nursing Education, 50(8), 466-469.
Earl, G. L. (2009). Using cooperative learning for a drug information assignment. American Journal of Pharmaceutical Education, 73(7), 1-8.
Halpren, D. (1998). Teaching critical thinking for transfer across domains. American Psychologist, 53, 449-455.
Hijzen, D., Boekaerts, M., and Vedder, P. (2007). Exploring the links between students' engagement in cooperative learning, their goal preferences and appraisals of instructional conditions in the classroom. Learning and Instruction, 17(6), 673-687.
Krejcei, R.V., and Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607-610.
Longworth, N. (2003). Lifelong learning in action: Transforming education in the 21st century. Londen: Routledge.
Myrick, F., and Yonge, O. (2002). Preceptor questioning and student critical thinking. Journal of Professional Nursing, 18(3), 176-181.
Paul, R. (2005). The state of critical thinking today. New Directions for Community Colleges, (130), 27-38.
Prince, M. J., and Felder, R. M. (2006). Inductive teaching and learning methods: efinitions, comparisons, and research bases. Journal of Engineering Education, 95(2), 123-138.
Shehab, H. M., and Nussbaum, E. M. (2015). Cognitive load of critical thinking strategies. Learning and Instruction, 35, 51-61.